vad betalar ni i månaden

500 kr i månaden för stall, 4-500 kr var sjätte vecka för skoning och så för foder och allt annat som kostar när man har häst. Vet ej vad vi betalar för fodret, men mamma köper det kanska billigt från "Kvarnfoder" (havre o betfor).
 
* stallplats (lösdrift inkl hö) 1700
* foder 200
* skoning 400 (800 var 8:e vecka, men jag lägger undan varje månad)
* försäkringen kommer kvartalsvis, men när den kommer blir det ca 300 extra
* ridlektioner 400

* sen har jag ett häst-lån också på 500/månad

så varje månad betalar jag ca 3200 (förutom när försäkringen ska betalas, då blir det 3500)
 
Boxplats 1800:- (hö och spån och utsläpp ingår)
kraftfoder 300:-
hovslagaren 350:- (om jag delar upp kostnaden månadsvis)

Sen kommer ju försäkring och andra kostnader ibland också, mellan 500-1000:-

Men jag betalar ungefär 2500:-/mån
 
hmm.. känns som att denna fråga har varit uppe ett x antal gånger :) men men okdå!

Stallhyra inkl hö, spån, in- och utsläpp 1400 kr
Skoning varannan månad 500 kr
+ annat som kan tillkomma:

lucernpellets 130 kr/mån, matolja och om nått skulle hända.

har foderhäst så ägaren står för försäkring men snart får jag stå för det då jag ska köpa loss hästen :)

*cia*
 
1700 kr i kallhyra
350 kr 5 balar torv
150 kr till tjejen som fodrar lunch vardagar
1000 kr horse hage
200 kr havre+ betfor
300 kr skoning (han skos var 8:e vecka)
1000 kr försäkring
= 4700 kr

Träning kommer på det här men det blir väl runt 1,000 kr.
 
stallhyra (inklusive foder, täckesbyte, mockning mm.) - 1750:- på vintern och 500:- på sommaren.
hovslagare var 8-10 vecka - 600:- (köper skor själv)
Ridlektioner - ca 400:- i månaden.

Sen är det vaccinationer och försäkring som tillkommer så det blir väl runt 2'500:- per månad...
 
Hyra 2460;-
Mat 250:-
Hovis 850:- (var sjätte vecka så kommer nästan på varje lön)
Lån/försäkring 830:-
Fem träningar (a´ 150:-) 750:-
Summa: 5140:- :o
 
2100 i stallhyra vilket inkluderar boxhyra, halm, hösilage, havre, korn, betfor, tillgång till manege, samt morgonfodring och utsläpp alla vardagmorgnar. Utöver det köper jag fodermorötter för ca 80 kr,Hippo Champ och Hippo basic för ca 250 kr och spånbalar för ca 200 kr. Därtill kommer veterinäravgifter för vaccination och akutfall, avmaskningsmedel samt att jag får köpa nya mineraler och vitaminer 2-3 gånger per år.Ja, och så lite annat smått som soya och linfröpellets,rapsolja och salt som jag inte har någon direkt kostnadskoll på då det rör sig om summor under 50-lappen vid varje inköp.

De gånger jag tävlar kostar startavgifter och transporthyra dessutom.

/TIGERHEART

Träning och skoning har jag lyxen att få gratis då pappa skor och syrran är en ypperlig tränare för oss.

Nu flyttar vi hem till Flen nästa sommar och Pearl kommer då att stå uppstallad hos mina föräldrar och då betalar jag allt foder själv.
 
Stallhyra 1700 kr (allt ingår utom mockning och vitaminer)
Försäkring 2700 kr/år (billig ras, ponny)
Hovslagare, utbildad 8-900 kr var 6e vecka
Träning 100 kr per gång
Bensinkostnad till o från stallet 1,2 mil varje dag.

Och det här får väl anses billigt för att vara i Sthlm...
 
Stallplats: 4200
Bensin: 1600
Dressyrträningar/Mån: 1000
Hopträningar/Mån: 600
Hovslagare var 5/6:e veckan: 750
 
Runt 2500 i månaden. Detta i Sthlm (väldigt billigt för att vara Sthlm, jobbar dock av en större del på hyran).
 
Norra storstockholm. Ute på ex; mälaröarna brukar det bli betydligt mycket dyrare om man inte vill stå kollektivt (vilket jag inte har möjlighet att göra).
 
Jag betalar 560kr i kallhyra och sedan kommer spån och foder till, vilket under vinterhalvåret kommer att ligga på ca 1500kr (inkl. hyran).
Då är det ett stall som ligger ca 7km från centrum, har tillgång till paddock men ej ridhus. Relativt bra ridvägar, tyvärr små hagar.

Till det kommer ju kostnaden för träning, skoning och annat som ska till. Jag betalar över 500kr/månad för att träna oftast upp runt 1000kr. Och sedan kostar hovisen, som generellt sett kommer var 6:e vecka, ca 600kr.

Men om man bor i Sthlm, som jag ju vet att du gör, så får du nog så snällt dubbla den kostanden för ett likadant stall m.m.
 
Stallhyra 1300kr inkl hö, spån, in&utsläpp, fodring 4ggr/dag, täckesbyten, bra hagar, ridbana på gården, härliga ridvägar!
Foder 200kr
Hovis 500kr var 8e vecka
Försäkring 150kr mån

= ca 2000kr mån :D
 
1.700:- per häst i stallhyra inklusive "allt"
Specialfoder va 130:- månaden.
Hovslagare ca 550:- månaden
Försäkringar ca 150:- i månaden.
Alltså ca 4.500;- månaden sammanlagt för två hästar.

Men då har jag det bästa av ALLT!
*Stora hagar
*All service (fodringar, in/utsläpp, täckesbyten,mockning)
* padock, rundcorall, bra ridvägar
*Bra boxar
*Gångavstånd till stallet (800 meter)
*Medryttare som är med och betalar en liten del av kostnaderna.

Semesterresor mm blir det ALDRIG. Alla pengarna går till hästarna.
:D :rofl: :D
 
Lösdrift 1700kr inkl mat
Hovis kanske 100kr/mån
Försäkring 200kr/mån

Och det senaste året har det väl gått åt en extra tusenlapp/mån i veterinärkostnader och behandlingar rekommenderad av veterinär.

Och än är vi inte klara... :crazy:

Den tusenlappen ska jag lägga på träningar så småningom.
 
Jag tror det blir en total kostnad på ca 2300:- i månaden inkl. allt (stall, mat, strö, hovslagare, vaccination, avmaskning, m.m)
 
Jag betalar ungefär 3000 kr per månad för min häst fördelat enligt följande:

Stallplats 1050
Strö 500
Foder 800
Försäkring 380
Hovslagare 1000 kr var 6:e vecka

/Pauling
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det vanligaste är väl att betala med kort när man köper något. Numera kan man ju även betala med mobilen. Andra mer sofistikerade...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 042
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 782
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
313
Senast: ameo
·
  • Artikel
Hästnyheter Den lilla klubben Kolböra ryttarförening i Skåne är givmilda till sina medlemmar – här kan man få sin tävlingslicens betalad. Dessutom...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp