Vad betyder din ( favorit)häst för dig ?

Krans

Trådstartare
Min häst är min bästis känns det som om ibland. Pålle ger mig glädje, lugn, kärlek och en morot😉 att orka med vardagens bestyr. Längtar ofta efter min häst ! 😍
 
Min häst är en genomsnäll och väldig söt liten kille. Hästar ger mej ett sätt att koppla av från vardagens bekymmer och få mej att vara närvarande i nuet på ett vis som jag upplever att jag har svårt att hitta någon annanstans. Dessutom är det oftast roligt. :)
 
Min "en sådan man får en gång i livet" häst finns inte mer.
Hon tvingade mig att inte stressa och vara här och nu, hon var alltid där både i bra och dåliga perioder, hon betydde så otroligt mycket för mig.

Efter jag tog bort henne dröjde det över året innan jag började rida och hitta glädje i mina hästar igen.

RIP Cinderella.
 
Han ger mig ALLT! Han är en helt underbar och väldigt personlig individ. Ridmässigt är han duktigare än jag, så där lär han mig massor hela tiden. Otroligt snäll och förlåtande, men visar tydligt när det blir rätt eller fel - en riktig läromästare. Han är den roligaste häst jag vet att rida och min bästa vän i alla väder. Älskar honom gränslöst!
 
Finns inga bättre än mina två. De lär mig så mycket om både dem och mig. Hade gjort allt för dem, kommer aldrig sälja utan de ska vara hos mig livet ut. Har haft hästar förr men de två jag har nu är one of a kind. (Kanske inte talangmässigt men vad gör det:p) är inte en blödig människa men kan bli gråtig när jag tänker på dem och hur mycket de betyder för mig, villkorslös kärlek från alla håll. :heart
 
Jag har många hästar i mitt liv men 3 som betytt lite mer än andra.
Första var ett hbl/fbl sto jag hade som tonåring. En underbar individ.

Andra var ett hbl, en äldre herre som var mitt allt. Som man kunde göra vad som helst med och som bara var tryggheten själv jämt. Snart 16 år sen han togs bort pga erlichias :(

Den tredje var tyvärr inte min men en stor hblvalack som oxå var helt underbar. Vi kunde gå genom eld ihop och han litade på mig till 200% och jag på han.
Jag var bara medryttare på honom och hade tyvärr inte möjlighet att köpa han när han blev till salu.
Saknar honom dagligen :( trots att det är ca 10 år sen han flyttade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 443
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 625
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Tonto
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp