Vad betyder förkortningarna i Equipe???

Wilfa

Trådstartare
Såg för första gången Avst. som förkortning i Equipe i dag. Har sett Ute. och någon mer tidigare, men är det någon som vet vilka olika som finns och vad de betyder???
 
Ute = Utesluten
Utg = Utgår
Jag vet inte heller om struken har någon förkortning eller hur det ser ut, jag ser det aldrig från resultatlistans sida, utan endast från att knappa in resultatet i domartornet.

Avst. antar jag borde vara avstängd eller något liknande?
 
Ute = Utesluten
Utg = Utgår
Jag vet inte heller om struken har någon förkortning eller hur det ser ut, jag ser det aldrig från resultatlistans sida, utan endast från att knappa in resultatet i domartornet.

Avst. antar jag borde vara avstängd eller något liknande?
Ja, just det, Utg är det jag sett innan också. Instämmer i att Avst borde vara avstängd men undrar vad skillnaden kan vara mellan det och Ute?
 
Vad är då skillnaden mellan Avst och Utg? Fast betyder Avst avstängd begriper jag inte skillnaden mellan det och Ute. Knepigt det här!
Utgår - ett val man själv gör
Utesluten - ni som ekipage har gjort tre fel och ska efter TR uteslutas.
Avstängd - Antar detta: Du som ryttare har gjort något osportsligt/fel.
 
Vad är då skillnaden mellan Avst och Utg? Fast betyder Avst avstängd begriper jag inte skillnaden mellan det och Ute. Knepigt det här!

Utesluten blir du om du t.ex ramlar av eller vägrar ut dig. Avstängning borde ju snarare handla om någon form av regelbrott, t.ex haft otillåten utrustning eller liknande.
 
Om avst. står för avstängd eller avstår vet jag inte, avstår borde i alla fall innebära att man inte startar över huvud taget (kanske framförallt i lagtävlingar - annars stryker man sig och försvinner bara från startlistan). Avstängd borde innebära att man har brutit mot någon regel och blir avstängd från tävlingen...

Ute = utesluten, t.ex. tre olydnader eller avramling

Utg = utgår, när man själv väljer att avbryta ritten av någon anledning
 
Såg det här i resultatlistan för en dressyrtävling, klickade man vidare i Equipe så fanns alla domarpoängen med ner till sista momentet inklusive "poängen där nere". Har aldrig sett det innan, bara sett Ute och Utg.
 
Avstängd är DQ dock antar jag att det trycks in manuellt av en person så det kan ju bli fel den vägen. Dvs tryckt på fel knapp
 
Avstängd är DQ dock antar jag att det trycks in manuellt av en person så det kan ju bli fel den vägen. Dvs tryckt på fel knapp

Fast det står väl olika på svenska och engelska? T.ex. står det ELI om jag kollar på datorn (engelska) men Ute om jag kollar på mobilen (svenska)
DQ och Avst är samma, är jag 99% säker på.
 
Avst. Står för avstängd i dressyren. Har ekipaget fått sina poäng intryckta i equipe så brukar det ofta vara för att ÖD kontrollerat utrustning efteråt och funnit felaktig utrustning eller blod. Utesluten blir man bara under ritten av sittande domare.
 
Vet en som "åkte fast" i bettkontrollen efteråt, hon fick alla poäng först men sen skrev de avst. istället (dock var poängen kvar om man klickade in så att säga) :)
 
Jag ska in och kolla sen vad det står på de tävlingar som var betalda men som vi inte kunde åka på, efter sista betaldatumet men som jag ändå avbokade. Det borde rimligtvis vara avstår.
 
Jag ska in och kolla sen vad det står på de tävlingar som var betalda men som vi inte kunde åka på, efter sista betaldatumet men som jag ändå avbokade. Det borde rimligtvis vara avstår.
Nä, då har du inte ens kommit till start och finns därför inte med i resultatlistan.
 
Ute = utesluten under själva ritten, ex ”vägrat ut sig”
Utg = Ryttaren utgår
Avst = Avstängd pga ex olämpligt uppträdande, felaktig vaccination etc
Avstår = Avstår, kom aldrig till start
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag undrar om någon vet hur lång kåpan är på Equipe Emporio och Olympia? Är de lika långa tro? Min egen Emporio i 17,5 är 41 cm i kåpan...
Svar
8
· Visningar
750
Senast: ako
·
Hemmet Betyder detta är tvättmaskinen är kaputt eller kan jag använda den ändå? Den har låtit lite fel tror jag, men jag är nästan aldrig med...
2
Svar
21
· Visningar
1 218
Senast: Niyama
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp