vad blir det av den här korsningen?

N

Nona

Cane corso och bouvier. Träffade en 5 månader gammal sådan i hundparken igår och började genast fundera på hurudana hundar det är man har blandat... och vad resultatet kan bli. Vakthundar är de väl båda två?
 
Sv: vad blir det av den här korsningen?

Jag vet inget om de båda raserna i korsningen du berättar om utan jag var mest bara tvungen att berätta att jag träffade på en udda korsning häromdagen. Behövde bara slänga en blick på den för att direkt avgöra att det var en blandning mellan Berner Sennen & Bordercollie (ägaren bekräftade att jag hade rätt). Hunden såg verkligen ut som om man hade tagit av huvudet på en Berner Sennen & satt det på en BC kropp... även färgmässigt. Kunde inte besämma mig för om den var otroligt söt eller gräsligt ful *s*.
 
Sv: vad blir det av den här korsningen?

Jag hade hand om en Berner Sennen/New Foundland/Bordercollie-korsning för många år sedan, den var väldigt fin dock, helt proportionerlig och sådär, så just den individen blev "bra" trots korsning mellan de raserna.
 
Sv: vad blir det av den här korsningen?

jag kan inte heller så mycket om dessa raserna, men är inte bouvieren en boskapsvallare? alltså väldigt skarp? tycker inte att det låter som någon bra blandning alls, men det tycker jag iof inte om någon blandning.
Mvh/ Thea
 
Sv: vad blir det av den här korsningen?

med blandningar kan man ju varken säga bu eller bä oavsett kombination. Men jag kan knappast påstå att det är en särskilt olämplig korsning även om raserna i sig är udda.
 
Sv: vad blir det av den här korsningen?

jag vet inte hur bouviererna är men cane corso är en vakthund som härstammar från de gamla romerska molosshundarna, namnet kommer från latinet och betyder försvarare. En bekant till mig har en cane corso, en unghane som är väldigt trevlig och social, dock ganska vaktig men om han är representativ för hur rasen är vågar jag inte yttra mig om.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej. Jag har en importerad renrasig cane corso, med stamtavla i Rumänien. Bra gener och frisk. Jag har lite funderingar och är...
2
Svar
25
· Visningar
4 174
Senast: Motacilla
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 241
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 030
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 834
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp