Vad blir det av detta...?

Skogstrollet

Trådstartare
Det är nästan så jag är sugen på att ta en av dem bara för att se vad det ska bli av det hela... :D

*Länk borttagen av moderatorn*

(lhasa apso/shih tzu + staffordshire bullterrier)

Nog en av de UDDASTE korsningar jag hört om! Blir det lurviga broilers med underbett? :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad blir det av detta...?

Hahahahaa! :rofl: Herregud! Är tiken som någon av de shih-tzu vi har nu skulle jag inte ta i hunden ens med tång... :angel:
 
Sv: Vad blir det av detta...?

Min lhasa kan få lite ryck ibland, hade hon haft staff i sig, hade man kunnat klassa henns som kamphund ibland. spec när hon har märgben..
 
Sv: Vad blir det av detta...?

Herregud vad söt familjebilden var!
Undrar om det var planerat, söta var ju både mamma, pappa och valpar i alla fall. Undrar vad det är för folk som har köpt de övriga valparna.
 
Sv: Vad blir det av detta...?

Ha, ha, det var en intressant blandning. Dock var de rätt så gulliga måste jag säga - inte minst familjebilden med pappa hund.

Off topic, sambons kommentar när vi häromdagen träffade på en shi-tsu/ lhasa apso /papillion /york (!!) : "Vilken perfekt liten varelse - oma man inte kan bestämma sig för om man vill ha hund eller katt" ;). Deb var ju mindre än kissarna, lika smidig och skällde som en riktig vovve :)!
 
Sv: Vad blir det av detta...?

Det blir helt säkert väldigt envisa självständiga hundar i alla fall...
 
Sv: Vad blir det av detta...?

den blandningen var typ lika udda som den jag såg på blocket i våras, det var Chihuahua, papillon och Amstaff... Förstår inte hur man kommer på alla blandningar och hoppas då verkligen många av dom är olyckshändelser..
 
Sv: Vad blir det av detta...?

En staff-tzu..eller en lhazan-shire. För en äkta bull-shit tror jag nog inte det blir?? Eller? Nån som är bättre på det här med avel...
 
Sv: Vad blir det av detta...?

den blandningen var typ lika udda som den jag såg på blocket i våras, det var Chihuahua, papillon och Amstaff... Förstår inte hur man kommer på alla blandningar och hoppas då verkligen många av dom är olyckshändelser..

Jupp, och de nya ägarna till DOM valparna började i sin tur att sälja dem på blocket efter 4 dagar i nya hemmet.
 
Sv: Vad blir det av detta...?

Hjälp. Jag blir livrädd bara av tanken om min Douglas (shih tzu) skulle ha amstaff i sig. Han är livsfarlig redan som det är! Nene, det blir ingen staff-tzu hemma hos mig iaf.
 
Sv: Vad blir det av detta...?

Nog en av de UDDASTE korsningar jag hört om! Blir det lurviga broilers med underbett? :angel:

När jag och min fd. pojkvän träffades (för mååånga år sen) så hade vi varsin hund.
Han hade en korsning Collie/Border Collie (hane) och jag hade en underbar Bullterrier-tik.

Dessa två smet ut på balkongen i ett obevakat ögonblick och hon blev dräktig. :o
Det här är den ena valpen vi behöll.
En helt underbar och snäll hund. :love:

buster1.jpg


buster3.jpg


När jag sen registrerade valparna i Blandis var hon tvungen att fråga två gånger vad det var för korsning. Den blandningen var väldigt udda då.
(Den är väl kanske inte så vanlig nu heller....:p)
 
Sv: Vad blir det av detta...?

Oj låter ju nästan som min blandis :) Staffe-collie-schäffer-rottweiller men världens snällaste, har haft många udda hundar men ingen med samma underbara temperament som han. Det svåra med blandisar är väl att det kan gå hur som helst, i samma kull kan man få hela reigstret från pirayor till nallebjörnar och allt däremellan. Hade en gång en kull med där mamman var schäffer-västgötaspets-alaskan malamute-labrador pappan var vaktel. En ren olycka ska jag väl tillägga både när mamman föddes och när hon fick valpar. Det blev fem helt olika valpar En svart långbent, en svart kortbent, en svart med lång fluffig päls, en ljusgrå och en kastanjebrun. Hur de såg ut i kroppen blir för långt att beskriva ;) Det var härliga hundar men svårt att veta vem som skulle få köpa, vad skulle jag säga att de passade till? De var ju helt olika allihopa med olika egenskaper. Men de var fullkomligt bedårande söta :)
 
Sv: Vad blir det av detta...?

Jupp, och de nya ägarna till DOM valparna började i sin tur att sälja dem på blocket efter 4 dagar i nya hemmet.


nyfiken undran hur du kan veta de med tanke på att dom ej är lev klara först den 13 juli då är dom 8 veckor
lr menar du en annan annons än ts första inlägg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: Bulldoozer
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 316
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
550
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp