Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Min räddning när jag är trött 😍
20190215_144601.jpg
 
Förrätt blev caprese och ett glas supergott italienskt rödvin.
Huvudrätt skulle blivit spaghetti vongole (äter fisk/skaldjur men ej kött) men de var så satans dyra på affären så det blev en svamppasta på shiitake och kastanjechampinjoner istället. Samma rödvin i glaset.
Till efterrätt har vi Ben & Jerry’s Half baked då det var på erbjudande i affären, men den får nog vänta ett bra tag så jag är så proppmätt så jag typ är illamående just nu :meh:
 
Idag har jag kal som behovde atas upp, sa det blev pasta och stekt kal, toppat med fetaost.
Enkelt och gott - ingen massiv matupplevelse, men snabbfixat och mattande!
 
Finns det veg bacon? Smakar den bra? Jag som älskar full english till frukost.
Älskade krispigt bacon.
Undrar också!
Och @pepp
Tror det är eldorado som har supergott veganskt bacon.
Haha, vilket sammanträffande. Jag skulle just skriva o fråga om nån smakat det.

Jag har aldrig ätit bacon, men har blivit sugen på att prova det här nya vegetariska... :)

Jag gillar Hälsans köks vegobacon, det är dock inte i skivor men smakar gott och rökigt. Brukar använda det i carbonara, till ugnspannkaka, som topping på soppor eller i gratänger eller bara som det är som tillbehör till typ stekt ägg.
Beställde eldorados vegobacon som är i skivor men det levererades tyvärr ej då det var slut.
Är väldigt pepp på att testa då hört att det ska vara gott!
 
Någon som har förslag på recept med vegme bites?

Åt en god lunch på restaurang härom veckan med gnocchi och vegme bites. Tänkte prova göra en variant av det ikväll. Får kanske återkomma om det blev lyckat :)
 
Någon som har förslag på recept med vegme bites?

Åt en god lunch på restaurang härom veckan med gnocchi och vegme bites. Tänkte prova göra en variant av det ikväll. Får kanske återkomma om det blev lyckat :)

Jag har aldrig provat, så har inga tips, men hoppas det blir lyckat ikväll :).
 
Här blir det fullkornsspagetti med belugabolognese ikväll. Maken som har lagat, jag var fotbollsmamma hela eftermiddagen.
 
Någon som har förslag på recept med vegme bites?

Åt en god lunch på restaurang härom veckan med gnocchi och vegme bites. Tänkte prova göra en variant av det ikväll. Får kanske återkomma om det blev lyckat :)

Det blev meh, på sin höjd :meh: Jag gillar vegme bitsen men med gnocchin kändes det rätt konsistenslöst, trots att jag la till halloumi för tuggmotstånd. Jaja.
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
43 784
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 755
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp