Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

20190221_181238.jpg


Nu gick det! Var gott, men nästa gång ska jag krydda på lite mer.
 
Frukost! Hederliga gamla kombon!

Till lunch har jag gjort en palsternackspudding, men det slår verkligen aldrig fel! Försöker passa in så jag ska ha hemkokt hallonsylt när jag gör sån, men det verkar vara komplett omöjligt av nån anledning så nu gjorde jag en ändå!
 

Bifogade filer

  • 20190222_081720.jpg
    20190222_081720.jpg
    131,3 KB · Visningar: 39
Köpesplättar, vaniljkvarg och hallonsylt blir det strax :)

Lunch blev fattig tacos utan guacamole :( fanns inga bra avocados i affären...
 
Hade tänkt äta f*skpinnar, majonnäs och potatis idag, men de hade inga f*skpinnar på Coop och ville inte gå in på en till affär.

Så jag äter nu kokt potatis med massa dill och muskot, mums mums och så linskakor! En ny upptäckt, gott! Med ett kokt ägg, isbergssallad och gurka. :)
 
20190225_152827.jpg


Strax innan mixern...

Det blir dagens eftermiddagsfika. Gör en skål popCorn till. Passar extra bra för dotra har bokstaven C i skolan den här veckan.

Det är vår standardsmoozhie med banan, selleri, spenat, mango, paranötter, dadlar, ingefära och gurkmeja. Idag hade jag en rest ananassaft i kylskåpet som jag hällde i den också eftetsom apelsinerna är slut.
 
@Murphy plantain?

Haha jag satt o donade med värsta vecko-inköpslistan nyss, men sen kom jag på att nä, orkar inte handla idag ändå :p så nu sitter jag i badkaret istället 😄.

Lunchen idag blev iaf daal som jag hade med i matlåda till jobbet, mums mums.

Middag blir troligtvis kokt pot o linskakor med kokt ägg dvs samma som igår :p min nya dille!
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
64 65 66
Svar
1 310
· Visningar
43 369
Senast: Gnist
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp