Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Här blev det simpla burgare till lunch - på lördagar kommer vi hem klockan 15 med vrålhungriga barn efter skridskoskolan så då gäller det att duka upp med något snabbt och mättande.

På kvällen blev det sallad med allt ur kylskåpet typ.
 
Vegetariska Biff á la Lindström på Kidneybönor med hemlagat potatismos :d

54515079_10157135926471228_25209254709297152_n.jpg
 
Igår lagade vi fajitas och det var första gången jag testade pease. Köpte pulled pease som var med chili och vitlökssmak som jag stekte med lök, extra vitlök, fajitaskrydda och smoked paprika-krydda.
Till det stekte jag en burk majs tills den fick en mörk yta med vitlök, tunt skivad röd chili och salt samt peppar. Första gången jag gjorde det och det blev supergott!
Serverade peaseröran och majsen i smörstekta majstortillas med sallad, grönsaker, mango, salsa och guacamole.
Det blev riktigt jäkla gott!
Drack Omnipollos suröl Mango Lassi till (också tips!) vilket passade väldigt bra till den lite heta och vitlöksdoftande maten.

Pease får tumme upp! Gillar att konsistensen inte är lika gummiaktig som sojabitar kan vara.
 
Igår lagade vi fajitas och det var första gången jag testade pease. Köpte pulled pease som var med chili och vitlökssmak som jag stekte med lök, extra vitlök, fajitaskrydda och smoked paprika-krydda.
Till det stekte jag en burk majs tills den fick en mörk yta med vitlök, tunt skivad röd chili och salt samt peppar. Första gången jag gjorde det och det blev supergott!
Serverade peaseröran och majsen i smörstekta majstortillas med sallad, grönsaker, mango, salsa och guacamole.
Det blev riktigt jäkla gott!
Drack Omnipollos suröl Mango Lassi till (också tips!) vilket passade väldigt bra till den lite heta och vitlöksdoftande maten.

Pease får tumme upp! Gillar att konsistensen inte är lika gummiaktig som sojabitar kan vara.
Detta är väl gjort av ärter om jag har förstått saken rätt? Så viktig fråga för mig smakar det som ärtor?
 
Detta är väl gjort av ärter om jag har förstått saken rätt? Så viktig fråga för mig smakar det som ärtor?

Ja det innehåller ärtor (eller ärtprotein rättare sagt) men också en del annat som vetegluten och havremjöl. Smakar inte ärtor alls. Nu var ju detta pulled pease dvs smaksatt så vet inte hur det smakar naturellt. Ska prova strimlorna nästa gång, de är naturella :)
 
Ja det innehåller ärtor (eller ärtprotein rättare sagt) men också en del annat som vetegluten och havremjöl. Smakar inte ärtor alls. Nu var ju detta pulled pease dvs smaksatt så vet inte hur det smakar naturellt. Ska prova strimlorna nästa gång, de är naturella :)
Du får återkomma med om dom smakar ärtor eller inte, är inget fan av ärtor.
 
Kokade soppa på röda linser, tomat, potatis och paprika till kvällen.

Lunch blev fullkornstortillas med kidneybönor, sallad och diverse grönsaker. Min i övrigt högt älskade dotter åt fk-tortillas med creme fraiche, ost och gurka. 😳 Gossarna åt grönsakswraps.
 
Ja det innehåller ärtor (eller ärtprotein rättare sagt) men också en del annat som vetegluten och havremjöl. Smakar inte ärtor alls. Nu var ju detta pulled pease dvs smaksatt så vet inte hur det smakar naturellt. Ska prova strimlorna nästa gång, de är naturella :)
Jag har testat strimlorna, färsen (som kyld, inte fryst) och tempeh. Strimlorna och tempeh var goda. Smakade inte ärtor. Färsen var trist. Anammas är 100 gånger bättre, om än inte av ärtor. Det är bra att de gör såna här produkter av ärtor!
 
Jag har testat strimlorna, färsen (som kyld, inte fryst) och tempeh. Strimlorna och tempeh var goda. Smakade inte ärtor. Färsen var trist. Anammas är 100 gånger bättre, om än inte av ärtor. Det är bra att de gör såna här produkter av ärtor!

Jag håller helt med! Anammas färs är svårslagen. Men kommer testa pease strimlor. Marinerade du dina eller bara kryddade? Står på förpackningen att de är bra att marinera :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 179
· Visningar
39 629
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
286
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 109
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 603
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp