Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Brukar ni äta någon särskild mat på påsk? :) Jag o mina två bästa vänner ska ses o äta påskmiddag (redan den 6/4 för det är då vi kan), men jag kommer inte på så mycket (vegetarisk) påskmat...

Tänker ägg i någon form iaf och så ska jag göra auberginesill... o typ kokt potatis... o kanske nån sån där typ sill/lax/färskost-tårta med kavringsbotten ni vet? Nån vegovariant då förstås.
Vegoskinka, vegokorv, k*ttbullar? "Kan" man äta rödbetssallad på påsk? Tänker det är väl typ samma mat som till jul, fast vi har aldrig brukat äta nåt spec till påsk...

Mer?
 
Brukar ni äta någon särskild mat på påsk? :) Jag o mina två bästa vänner ska ses o äta påskmiddag (redan den 6/4 för det är då vi kan), men jag kommer inte på så mycket (vegetarisk) påskmat...

Tänker ägg i någon form iaf och så ska jag göra auberginesill... o typ kokt potatis... o kanske nån sån där typ sill/lax/färskost-tårta med kavringsbotten ni vet? Nån vegovariant då förstås.
Vegoskinka, vegokorv, k*ttbullar? "Kan" man äta rödbetssallad på påsk? Tänker det är väl typ samma mat som till jul, fast vi har aldrig brukat äta nåt spec till påsk...

Mer?
Javligtgott på Instagram har något recept på smörgåstårta. Kanske vore något? Tror den innehåller typ vegansk löjrom bland annat.

Kanske ska göra den själv. När jag tänker efter. 🤔
 
Brukar ni äta någon särskild mat på påsk? :) Jag o mina två bästa vänner ska ses o äta påskmiddag (redan den 6/4 för det är då vi kan), men jag kommer inte på så mycket (vegetarisk) påskmat...

Tänker ägg i någon form iaf och så ska jag göra auberginesill... o typ kokt potatis... o kanske nån sån där typ sill/lax/färskost-tårta med kavringsbotten ni vet? Nån vegovariant då förstås.
Vegoskinka, vegokorv, k*ttbullar? "Kan" man äta rödbetssallad på påsk? Tänker det är väl typ samma mat som till jul, fast vi har aldrig brukat äta nåt spec till påsk...

Mer?
Dom få gånger vi har ätit påskmiddag har det varit ungefär samna som julmaten.
 
Idag åt vid vegkebaben med wraps och grönsaker. Jag har knappt ätit vanlig kebab så kan inte uttala mig om likheter. Vegkebaben var annars god, lite flummig konsistens men plus att det räckte till matlåda i morgon.
 
Javligtgott på Instagram har något recept på smörgåstårta. Kanske vore något? Tror den innehåller typ vegansk löjrom bland annat.

Kanske ska göra den själv. När jag tänker efter. 🤔
Dom få gånger vi har ätit påskmiddag har det varit ungefär samna som julmaten.
@strawberrysylt På julen brukar vi ha med grönkålspaj på julbordet. Så det eller någon annan grönsakspaj borde passa bra även till påsk :)

Tack för era tips!! :) :)

Min frukost: Grymt länge sen jag åt pistagenötter, gott!
 

Bifogade filer

  • 20190321_093552.jpg
    20190321_093552.jpg
    142,2 KB · Visningar: 10
Gjorde en smoothie till sen frukost med fryst mango, vaniljyoghurt, ingefära, lite citronsaft och honung. Blev så gott!
Åt en sesambagel till med quorns rökta skivor som pålägg. De är så goda!

Igår kväll gjorde vi Aloo gobi, blev riktigt mustigt och gott! Smakar nog ännu godare idag när potatisen dragit åt sig av alla kryddor.
 
20190322_195311.jpg


Fredagsbuffé. Barnen hade önskat sig Ritter Sport marsipan-choklad som godis efteråt, men vi var för mätta. Får ta den imorgon. Det är hela familjens favorit: god, vegansk och ganska billig.

Buffén avnjöts till filmatiseringen av Räuber Hotzenplotz från 1974. Intressant att kolla på så gamla filmer ibland, det har verkligen hänt mycket!
 
Hjälp! Jag behöver någon form av mat-terapi, har ingen aptit på lagad mat längre och vill bara äta bröd. Har levt på hembakat bröd och wraps i olika varianter hela veckan. Ogillar verkligen matlagning, men kan inte vara bara det för jag har bakat mitt eget bröd och experimenterat med olika hemgjorda vegetariska pastejer att ha på.
Nu blir det strax pulversoppa och ciabatta...
 
Munkar å chips till middag idag O_o:angel:
Fullt upp den här veckan, så orkade verkligen inte fixa något idag. Kombinerat med efterdyningar av att vara på resande fot större delen av en dag. Jag är som en zombie efter sådana turer. Men nästan allt e klart, ska bara plocka in i kastrullskåpet igen efter att allt har torkat.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 172
· Visningar
39 272
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
286
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 108
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 585
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp