Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Frukostladdning inför skidlopp 42 km! Detta + kaffe! (mjölk i flaskan)

Under loppet ca150 g lösgodis-choklad och en Snickers White, kaffe med havremjölk + några klunkar sportdryck och en mugg saft och lite aloe vera-dryck.

Sen lunch hos mormor på väg hem: sojakorv och makaroner, tomat, senap, ketchup och mjölk.

Kvällsmat: En förpackning (japp, en hel :p) naturell Soygurt och lite risgrynsgröt med messmör (har ni provat den kombon? nam nam, messmör är bannemej gott till allt).

Känns som en helt crazy matdag för mig haha, fast är mest godiset och drycken där som är crazy, äter verkligen aldrig godis förutom att jag börjat göra det under lopp.
 

Bifogade filer

  • IMG_16891.jpg
    IMG_16891.jpg
    109,1 KB · Visningar: 99
Alltså,

idag lördag åt vi den där grytan med ris till. Nu snackar jag på jordgubbar. Fördelen med att handla lördag kväll i ett land där affäreren har stängt på sändagar - man kan köpa jordgubbar till samma kilopris som äpplen.
Söndag: Stekt ris (kokade extra mycket idag)

Måndag:
Lunch: Oklart. Jag måste skicka med stora barnen lunchlåda till skolan, bara jag och yngsta som äter hemma
Middag: Bön-chili med tortillas och nachos

Tisdag:
Lunch: Fadern och de stora barnen ska åka till ögonläkaren direkt efter skolan, de få äta en macka i bilen el dyl. Yngsta, jag och ett grannbarn äter lunch. Funderar på ngn sorts bönburgare
Middag: Rostad tomatsoppa med bröd (bruschetta?)

Onsdag:
Lunch: Lasagne med ugnsrostade grönsaker
Middag: Mackor, joghurt el dyl. Kommer hem sent.

Torsdag:
Lunch: Linspasta med röd pesto och broccoli. En klassiker, funkar nästan alltid
Middag: Fransk löksoppa :love:

Fredag:
Lunch: Dottern har med sig en kompis hem från skolan. Jag har ingen aning om vad det barnet tycker om. Dessutom är jag på en grej med yngsta precis innan jag hämtar skolbarnen, får fikabesök på em, och ska på ett årsmöte på kvällen, så allt måste gå lätt och smidigt.
Total idétorka...
Middag: Buffé eller pizza

Kan det funka? Ibland är det sjukt krångligt att göra alla nöjda. O_o
 
Har ni sett det här? Så bra tycker jag! Vet de haft samma erbjudande tidigare år, så höll utkik efter detta. Äter aldrig där, men kanske ska passa på o prova nån av greenisarna då!
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190325-154721_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190325-154721_Samsung Internet.jpg
    144,8 KB · Visningar: 88
Ett tips: Om ni har Instagram så kolla in kontot rebelrecipes! HELT underbara bilder på vad som måste vara vansinnigt goda vegetariska rätter!! Veganska till och med men helt utan att snåla på godsakerna. Jag tror det är det Instagramkonto vars maträtter ser godast ut, faktiskt.
 
Man ser väl inte så mkt av maten, men ändå:p Igår åt jag och mamma lunch på en restaurang som var ny för oss. Ett av få ställen här där de skriver ut sin vegetariska rätt och byter sån varje dag. Där var bra! Vegorätten var gratinerad fransk grönsaksgryta och så fanns det salladsbuffé att ta av och ris, bulgur och kokt potatis.
 

Bifogade filer

  • 20190327_121649.jpg
    20190327_121649.jpg
    311,5 KB · Visningar: 59
Till middag åt vi här på hotellet där vi bor nu på den lilla mor&dotter-resa vi är iväg på :).

Jag åt rotsellerisoppa. Den var god, men inte wow. Återstår att se hur frukosten är! 😊
 

Bifogade filer

  • 20190327_195250.jpg
    20190327_195250.jpg
    155,3 KB · Visningar: 55

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
64 65 66
Svar
1 311
· Visningar
43 420
Senast: Sedna
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp