Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Hade en intressant diskussion med mamma om mat från hennes tid som ungdom och ung vuxen (70-talet). Kassler med ananas åt vi mycket när jag var mindre. Så nämnde hon fyllda paprikor. Fick för mig att göra en modern, halvt vegetarisk, version av det till lunch. Så jag gröpte ur en paprika och fyllde med fetaost och gröna bönor. Mums! :d Blev faktiskt över min förväntan. Extra plus för att det var så enkelt att t.om. jag som hatade hemkunskapen i skolan, och verkligen inte kan laga mat, kunde göra detta med lätthet! :D

57775100_1980534978736491_5306352860651323392_n.jpg
Med fyllda paprikor menade väl din mamma ugnsgratinerade? Vanliga med köttfärs men det går lätt att göra vegetariska också.
 
Gjorde förresten stroganoffen med hälsans köks sojakorv, blev inte alls lika bra som med anammas :(

Jag tycker den från hälsans kök har en konstig smak :crazy: anammas är helt klart godast, annars är coops egna vegokorv förvånansvärt bra!
Chorizon från hälsans kök gillar jag dock, den passar också bra i en (stark) stroganoff!
 
Jag tycker den från hälsans kök har en konstig smak :crazy: anammas är helt klart godast, annars är coops egna vegokorv förvånansvärt bra!
Chorizon från hälsans kök gillar jag dock, den passar också bra i en (stark) stroganoff!

Jag gillar den som den är bara till makaroner, men i grytan blev den typ för söt?
 
Jag måste bara tipsa för de som bor i Stockholm eller har vägarna förbi: Dirty Vegan!
Vegansk fastfood koncept, jättegoda burgare, spicy chickenwings med blomkål istället för kyckling och supergoda drinkar! Flera glutenfria ölsorter dessutom som bonus och man kan få en del av maten glutenfri om man vill/behöver. Coolt ställe med riktigt bra avslappnad stämning och trevlig personal :)
 
Ungsrostad blomkål med pasta och stekt tofu, smaksatt med citron, vitlök, capers, basilika och röstade mandlar - smakade mumma och hoppas att det är lika smaksamt som lunchlåda!
 
Jag måste bara tipsa för de som bor i Stockholm eller har vägarna förbi: Dirty Vegan!
Vegansk fastfood koncept, jättegoda burgare, spicy chickenwings med blomkål istället för kyckling och supergoda drinkar! Flera glutenfria ölsorter dessutom som bonus och man kan få en del av maten glutenfri om man vill/behöver. Coolt ställe med riktigt bra avslappnad stämning och trevlig personal :)

Det var där jag var förra helgen när jag skrev ett inlägg om det här :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
29 373
Senast: Blyger
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
2 896
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp