Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Falafel i nåt slags bröd!
29231
 
Nån form av Tom Guyng (?)
IMG_20190509_190338.jpg
Den blev okej men inte som i min fantasi.

Men citrongräs, ska man äta det? Nu skar jag det tunt men det smakar ändå lite märkligt, lite som vass. Eller ska man dela upp det i stora bitar som man plockar ur innan man äter?
 
Nån form av Tom Guyng (?)
Visa bifogad fil 29436
Den blev okej men inte som i min fantasi.

Men citrongräs, ska man äta det? Nu skar jag det tunt men det smakar ändå lite märkligt, lite som vass. Eller ska man dela upp det i stora bitar som man plockar ur innan man äter?
Jag har kört gummiklubba för att slå sönder och ge smak och ta bort innan servering. Däremot har jag hittat extremt späda ibland och dessa går fint att skiva tunt och ha kvar. De saknar ”vassbladen”.
 
Vi äter så dåligt de veckorna vi inte har matkasse. 🙈 Finns inget att uppdatera haha. Idag åt vi hemmagjord pizza med rödlök och färs på.
 
Och jag har fortfarande inte kommit mig för att äta det...

Jag är inne i en bönpasta med mjukost och riskakor-period 😍😆.

Men är sugen på att göra biffar o så ha tzatziki och potatis till... får se till o göra de också!
Vet du om att det numera finns majskakor som smakar i princip likadant? Så slipper man arseniken som gör att man inte ska äta ris dagligen. :)
 
Någon som vet om man kan göra bullar av Annammas formbara färs och ha de i kylen 1 dag innan man tillagar dom? Jag ska ha folk på middag och tänkte förbereda bullarna så det bara är att steka på dom imorn men vet inte om det blir bra?
 
Någon som vet om man kan göra bullar av Annammas formbara färs och ha de i kylen 1 dag innan man tillagar dom? Jag ska ha folk på middag och tänkte förbereda bullarna så det bara är att steka på dom imorn men vet inte om det blir bra?

Det borde gå bra. Kan du ta ut lite lite färs och testa om du är orolig att det inte funkar?
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 179
· Visningar
39 669
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
288
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 109
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 609
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp