Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Aha men då är det ju ännu lättare. Googla det du vill baka + vegan, eller ta det annat recept och byt ut till veganska ingredienser.

Jo men nu ville jag ha tips på recept. Mitt favoritbröd innehåller kvarg och ägg, svårt att byta ut.. jag har inte hittat nåt bra alternativ i varje fall.
Tycker ofta bröd på bara mjölk och vatten blir så torra..
 
Jo men nu ville jag ha tips på recept. Mitt favoritbröd innehåller kvarg och ägg, svårt att byta ut.. jag har inte hittat nåt bra alternativ i varje fall.
Tycker ofta bröd på bara mjölk och vatten blir så torra..

Brukar göra fillimpa, blir så sjukt gott.
Gjorde väldigt goda havrefrallor förut också, men har tappat bort receptet :(
 
Jag vill inte köpa, jag vill baka. Frallor helst, eller typ scones

Gör havethekakor, i vätskan använder du kikärtor och kikärtsspad istället för mjölk. Kör kikärtor först i stavmixer, sedan rör ut med vätskan. Annars får du allting tjockt! :o
 
Gör havethekakor, i vätskan använder du kikärtor och kikärtsspad istället för mjölk. Kör kikärtor först i stavmixer, sedan rör ut med vätskan. Annars får du allting tjockt! :o

Tack för tipset!
Tyvärr gick min stavmixer sönder innan idag, men jag ska skaffa en ny.
 
Vegolasagne!

7756495A-BF70-4F8B-B2AA-A1556D32D36F.jpeg
 
Sommar=matmissär för mig. Tappar all aptit när det blir varmt.
Frukost igår: överbliven stekt pulled pease med iFraiche
Lunch: två ostmackor
Middag: en fetaost
:up::arghh:
 
En simpel pastasallad blev det här. Alltid lika gott. Pasta, cocktailtomater, sallad, gurka, majs, morot och sockerärtor. Tapenade och röd pesto.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 179
· Visningar
39 669
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
288
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 109
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 609
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp