Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Inte jättemycket matlust. Igår åt jag bara lite chips och dipp.
Får bli dålig mat nu ett tag, bara jag får i mig nåt :)
36352
 
Första målet på 24h...
Igår åt jag typ 10 godisar (translate ville få det till gossar...) och drack ett glas Cola zero...
36454
 
Vad god kantarellpstan såg ut!

Jag försöker skriva matlista och tillhörande inköpslista, men det går inte så bra. Är min lediga dag idag och jag måste absolut hinna handla innan det är dags att hämta barnen. Och då vill de ha lunch!

Vi har ätit pumpasoppa, linssoppa och fransk löksoppa under veckan. Nu måste det nog bli något med lite mer tuggmotstånd.

Hittade en nudelwok på Pick up Limes som verkade väldigt god, så den ska vi nog testa. Men sedan då? Står helt still i huvudet. Dessutom måste vi skapa nya rutiner nu när skola och jobb har startat igen och det går inte så bra. Just nu känns det som att det är take away, mackor eller müsli som gäller... Möjligen kombinerat med helfabrikat. Så kallad misär.
 
Vi åt pasta med "köttbullar" gjorda på Lidls Next Level-färs. Den är formbar och bullarna blev ok men inte jättegoda. Däremot är Next Level-burgaten jättebra, rekommenderar varmt.
 
I går soppa på potatis, morötter, lök och röda linser. Och buljongtärning och havregrädde.

I dag blev jag inspirerad av kålpuddingsprat och stekte sojafärs, lök och vitkål och hällde på resten av havregrädden. :)
 
Igår lagade jag sweet chiliglaserad blomkål med kålrabbislaw. Rätt många moment och det blev inte jättegott så kommer troligtvis inte göra det igen.
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
63 64 65
Svar
1 283
· Visningar
42 602
Senast: Youmeoh
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 737
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp