Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

@strawberrysylt

Första gången jag postar en bild här, hoppas att det funkar :D
 

Bifogade filer

  • 8F503B2B-BA37-4BAD-B9C2-E124F7976642.jpeg
    8F503B2B-BA37-4BAD-B9C2-E124F7976642.jpeg
    289,8 KB · Visningar: 35
Det här med att lägga in bilder verkade ju gå bra! Då kan jag passa på att lägga in en bild från när jag bjöd mina föräldrar på middag i söndags; veganska pannbiffar med löksås. Vi åt potatis och lingonsylt till :d

Kul har själv handlat för att göra just pannbiffar med löksås. Kommer utgå från Jävligt gotts-recept. Köpte hans bok vegansk husmanskost på Mat och vin-mässan förra helgen så igår drog jag iväg en matbeställning för att kunna göra några rätter från boken kommande veckor :)
 
Kul har själv handlat för att göra just pannbiffar med löksås. Kommer utgå från Jävligt gotts-recept. Köpte hans bok vegansk husmanskost på Mat och vin-mässan förra helgen så igår drog jag iväg en matbeställning för att kunna göra några rätter från boken kommande veckor :)

Berätta gärna vad du tycker om boken sen! Jag kikar in på bloggen ibland, men har inte provat något recept ännu.
 
Berätta gärna vad du tycker om boken sen! Jag kikar in på bloggen ibland, men har inte provat något recept ännu.

Jag har lagat många recept från bloggen, vissa återfinns även i boken. Har aldrig blivit besviken!
Boken är jättefint upplagd och jag gillar framförallt de första kapitlena där han går igenom och beskriver vad det finns för veganska alternativ, hur dom funkar, tips och trix, smaksättning och annat sånt där grundläggande. Inga recept är särskilt krångliga heller. Det är uppdelat i typ vardagsmat som ska gå snabbt, lite mer utförliga recept och sen högtidsmat som typ toast skagen, julköttbullar, revbensspjäll etc. Önska dig i julklapp vetja!
 
Kul har själv handlat för att göra just pannbiffar med löksås. Kommer utgå från Jävligt gotts-recept. Köpte hans bok vegansk husmanskost på Mat och vin-mässan förra helgen så igår drog jag iväg en matbeställning för att kunna göra några rätter från boken kommande veckor :)
Jag köpte den på bokmässan då jag är ett stort fan av husmanskost. Men blev lite besviken då så mycket baseras på halvfabrikat, alltså typ sojaprodukter och sånt.
Dels gillar jag det inte, och dels är jag en fattig student.

Men annars är boken bra!
 
Jag köpte den på bokmässan då jag är ett stort fan av husmanskost. Men blev lite besviken då så mycket baseras på halvfabrikat, alltså typ sojaprodukter och sånt.
Dels gillar jag det inte, och dels är jag en fattig student.

Men annars är boken bra!

Vad trist! Jag som har följt honom länge visste ju vad han jobbar med så att säga så för mig var det inga överraskningar och jag använder redan mycket av de produkter han också gör för det är sådan mat jag också tycker är godast :)
Det häftigaste receptet tycker jag är rulladerna, hade jag aldrig trott!
 
Vad trist! Jag som har följt honom länge visste ju vad han jobbar med så att säga så för mig var det inga överraskningar och jag använder redan mycket av de produkter han också gör för det är sådan mat jag också tycker är godast :)
Det häftigaste receptet tycker jag är rulladerna, hade jag aldrig trott!
Jag har dock insett att mycket av det går ju att byta ut mot baljväxter, så det gör jag. Hämtar mest inspiration från boken. 🙂
 
Jag har lagat många recept från bloggen, vissa återfinns även i boken. Har aldrig blivit besviken!
Boken är jättefint upplagd och jag gillar framförallt de första kapitlena där han går igenom och beskriver vad det finns för veganska alternativ, hur dom funkar, tips och trix, smaksättning och annat sånt där grundläggande. Inga recept är särskilt krångliga heller. Det är uppdelat i typ vardagsmat som ska gå snabbt, lite mer utförliga recept och sen högtidsmat som typ toast skagen, julköttbullar, revbensspjäll etc. Önska dig i julklapp vetja!

Vad kul!

Jag köpte den på bokmässan då jag är ett stort fan av husmanskost. Men blev lite besviken då så mycket baseras på halvfabrikat, alltså typ sojaprodukter och sånt.
Dels gillar jag det inte, och dels är jag en fattig student.

Men annars är boken bra!

Hmm, jag använder inte jättemycket substitut jag heller, men en del... :) och annars kan man ju byta ut som du säger.

Boken fanns på min bibbla så nu har jag reserverat den! Så kan jag prova på innan jag ev köper en egen :).

----

Idag bakar jag bröd! Hade en halv jäst kvar sen förra baket så ville ta slut på den och så fick jag slut på tre påsar med olika mjöl-slattar också, skönt! I ugnen nu, hoppas det blir gott!
 
@Malibu_Stacy Det var hans recept som jag använde ☺ Kommer definitivt göra det flera gånger! Men eftersom jag älskar champinjoner tänkte jag byta ut hälften av löken i såsen mot champinjoner nästa gång.

@strawberrysylt Kul! Jag tycker absolut du ska prova göra en om du har lite tid, det kan ju inte bli mer än fel. Jag har haft min surdeg sen augusti -18 :)
 
Irländsk vegogryta står och puttrar på spisen. Jävligt gotts-recept med öl i 😍 Detta recept är helt utan ersättningsprodukter.

Ska ätas med irländsk potatismos som man har grönkål och salladslök i också. Låter så himla gott så jag sitter här och är jättesugen men kommer ta ett tag innan det blir middag då grytan ska få koka länge!
 
Irländsk vegogryta står och puttrar på spisen. Jävligt gotts-recept med öl i 😍 Detta recept är helt utan ersättningsprodukter.

Ska ätas med irländsk potatismos som man har grönkål och salladslök i också. Låter så himla gott så jag sitter här och är jättesugen men kommer ta ett tag innan det blir middag då grytan ska få koka länge!
Recept? 😍 Jag saknar recept på goda mustiga grytor.
 
Kycklinggryta med pasta 😍 Fast istället för kyckling så har jag quornbitar. De är verkligen perfekta att ersätta kyckling med i mina kycklingrecept, så glad för det!

I denna grytan är det färska champinjoner, purjolök, vitlöksost, grädde och buljongtärning typ. Så lätt och så god! Blir perfekt I natt på jobbet 😋
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
65 66 67
Svar
1 325
· Visningar
43 691
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 753
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp