Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Anammas är väldigt bra :)

Får testa den igen. Åt inte kött på lite över 1 år för 2 år sen och har för mig att jag inte var så förtjust i Anammas färs heller då men ska absolut ge den en ny chans. Är det Anamma som har formbar färs? Den har jag inte testat alls.
 
Får testa den igen. Åt inte kött på lite över 1 år för 2 år sen och har för mig att jag inte var så förtjust i Anammas färs heller då men ska absolut ge den en ny chans. Är det Anamma som har formbar färs? Den har jag inte testat alls.

Anamma har både vanlig och formbar färs :)
Den formbara är fantastisk att göra ex. biffar av! Tror man kan använda den som vanlig färs också?
 
Den formbara är jättegod i smaken och brukar använda den även i grytor :)
Annars tycker jag att ICAs sojafärs och Quorns färs är god i köttfärssås.

Hur grova är Icas och Quorns färser? Hälsans kök är så "finmalen" och det är en bidragande orsak till att jag inte gillar den.
 
Hur grova är Icas och Quorns färser? Hälsans kök är så "finmalen" och det är en bidragande orsak till att jag inte gillar den.

Jag förstår vad du menar! Gillar båda dom två då jag tycker att de är rätt grova i bitarna som även håller formen trots att de är i en sås. Quorn är lite saftigare än ICAs färs, så jag kanske skulle börjat med att prova ICAs 😊 Tror det brukar finnas en liten och en stor förpackning.
 
Ha! Gjorde en riktigt god storlunch idag som räckte till tre matlådor. Superenkel dessutom.

Rostade blomkål och jordärtskockor i mindre bitar i ugnen med svartpeppar, soya, gurkmeja, salt och smör.
Stekte två nedhackade lökar och hällde i blomkålen och jordärtkockorna, stekte ihop lite snabbt, blandade i gula linser och en burk krossade tomater, samt resterna av ärtorna som legat i frysen hur länge som helst. Kokade ihop grytan typ tio min, och kokade upp bulgur till samtidigt.

Jag brukar tycka om blomkål och den här varianten blev jättegod. :p
 
Snapchat-1132012410.jpg
 
Risotto med rödbetor, gott! Tyvärr är min veganskt del ytterst outforskad, finns det något man kan ersätta parmesanen i risotton med så den blir vegansk? Provat men de har varit rent ut sagt oätliga.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 277
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
2 890
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp