Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Freestylat ihop "biffar"! Ska äta till middag imorgon är planen :)
IMG_20200210_162251_948.jpg
 
Ett tips: Om ni har Instagram så kolla in kontot rebelrecipes! HELT underbara bilder på vad som måste vara vansinnigt goda vegetariska rätter!! Veganska till och med men helt utan att snåla på godsakerna. Jag tror det är det Instagramkonto vars maträtter ser godast ut, faktiskt.

Tror jag har följt Rebelrecipeskontot sedan detta eminenta tips, och många gånger också blivit väldigt sugen utifrån alla förföriska recept och snygga foton. Men först nu har jag blivit färdig att laga ett av dem, en sötpotatis-/blomkålgryta med kokosmjölk och jordnötssmör. Och JA: den var lika galet orimligt god som den såg ut på bild och i text! :love:

Länkar ett recept som jag följde i huvudsak, men ersatte tomaterna med en burk krossade och lät tamarin utgå. https://www.rebelrecipes.com/sweet-potato-cauliflower-and-peanut-stew/
 
Vill tipsa om dessa lunch-wraps jag svängde ihop här om dagen!

- Tortillia-wraps (stora)
- Creame cheese
- Babyspenat
- Vitkål
- Morötter
- Champinjoner
- Vitlökssås
- Kryddor

Bredde på ett hyfsat generöst lager med creame cheese (jag tog med olivsmak på den ena, tomat och örter på den andre). Sen fyllde jag på med mycket babyspenat, en mix av vitkål och morötter, skivade champinjoner tunt och hade lite vitlökssås på. Sen kryddade jag med en blandning som heter typ vitlökspeppar vi har hemma.

Fem av fem toasters!
 
Tror jag har följt Rebelrecipeskontot sedan detta eminenta tips, och många gånger också blivit väldigt sugen utifrån alla förföriska recept och snygga foton. Men först nu har jag blivit färdig att laga ett av dem, en sötpotatis-/blomkålgryta med kokosmjölk och jordnötssmör. Och JA: den var lika galet orimligt god som den såg ut på bild och i text! :love:

Länkar ett recept som jag följde i huvudsak, men ersatte tomaterna med en burk krossade och lät tamarin utgå. https://www.rebelrecipes.com/sweet-potato-cauliflower-and-peanut-stew/

Tack för tipset, den ligger i min Crockpot och gottar till sig just nu. Lite kokta överblivna kikärtor hamnade i också. Luktar fantastiskt!
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
63 64 65
Svar
1 289
· Visningar
42 780
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
299
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 742
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp