Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Är det någon som har något bra recept på rödbetsbiffar? Gärna med något mer än bara rödbetor då jag tycker att det blir lite starkt med bara rödbetor.
 
Matlådefix idag.
Det högra är Quorngryta, eller ja, gryta och gryta.
Quornbitar, rödlök, paprika, matlagningsgrädde, kryddor och fond.
Kokade bulgur till :)
20190207_135021.jpg
 
Hittade denna idag.
Visa bifogad fil 25067

Stekre i skivor och åt med pasta och grönsaker.
Så himla god! Smakade som falukorv fast mindre flötig.
Älskar när jag hittar bra substitut till kött jag gillar.
Ska köpa mer och göra stroganoff.
Bad mitt Coop ta hem den när jag letade i söndags och igår fanns den på plats 👍idag blev det stroganoff med ris, så himla gott 😍
 
Hittade denna idag.
Visa bifogad fil 25067

Stekre i skivor och åt med pasta och grönsaker.
Så himla god! Smakade som falukorv fast mindre flötig.
Älskar när jag hittar bra substitut till kött jag gillar.
Ska köpa mer och göra stroganoff.
Åh falukorv är en sån grejj som jag verkligen kan få cravings efter och så finns det en vego! Ska be mitt Ica ta hem den, har inte sett den på någon av mina 2 icas eller hemköp så får nog specialbeställa den
 
Åh falukorv är en sån grejj som jag verkligen kan få cravings efter och så finns det en vego! Ska be mitt Ica ta hem den, har inte sett den på någon av mina 2 icas eller hemköp så får nog specialbeställa den

Jag vet!
Har inte ens tänkt på den innan, såg den av en slump när jag skulle ha en annan grej från samma hylla.
Galet nöjd :)
Nu kan jag äta stroganoff utan dåligt samvete.
Jag är inte veg men äter sällan kött.
 
Hittade denna idag.
Visa bifogad fil 25067

Stekre i skivor och åt med pasta och grönsaker.
Så himla god! Smakade som falukorv fast mindre flötig.
Älskar när jag hittar bra substitut till kött jag gillar.
Ska köpa mer och göra stroganoff.
Bad mitt Coop ta hem den när jag letade i söndags och igår fanns den på plats 👍idag blev det stroganoff med ris, så himla gott 😍


Den där pratade vi ju om nyss, jättekul att den verkar så god! Ska prova den jag också asap!
 
En sån falukorv köpte jag igår, kul att läsa lite omdömen! Och synd att jag inte följde min plan och åt den till middag ikväll... Trött, less och helt genomfrusen efter att ha stått en timme i kylan och väntat på försenat pågatåg så sprang jag in på Ica på vägen hem och högg en fryspizza för 14 kr. Den smakade som.... en fryspizza för 14 kr. :cautious::yuck::down:
 
Till lunch idag åt jag avokadon som den var plus grönsallad och potatis. Hade väl blivit roligare om jag orkar göra nåt med den, men det gjorde jag inte :p. Men den var iaf perfekt mogen och god!

Nu har den andra (sista) avokadon också blivit perfekt mogen så borde äta den eller delar av den till middag. Har matlagnings-havregrädde som jag bör göra nåt med också... och kokosmjölk, men den fryser jag kanske in... sataysås har jag också, fast den var inte lika god som jag mindes :/... Men stod hållbar 1-3 dagar bara tror jag på den och öppnade den i söndags.... så bör väl äta den rätt snart iaf!

Tips på maträtt med detta?!? :) :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
29 381
Senast: Blyger
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 095
Senast: Acto
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
2 897
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp