Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

20200310_142712.jpg
 
Gjorde Icas bönlasagne i måndags! Den blir lika god varje gång. Är dålig på att fota men kan verkligen rekommendera den, så snabblagad då man rör ihop hela fyllningen ”rå” och sedan vara varvar den med lasagneplattor och toppar med ost.
Den blir så krämig och smakrik och framförallt färgrik.

Brukar bara krydda upp de krossade tomaterna lite med tomatpuré, vegansk fond, balsamico och timjan samt oregano. Basilika köper jag alltid fryst till denna rätt, fungerar fint :)

https://www.ica.se/recept/bonlasagne-med-spenat-och-zucchini-721965/
 
Är det sånna tjocka nudlar eller är det bilden? Jag åt yelllow nudel som dom tjocka nudlarna kallades i Thailand men har inte hittat dom här :)
Såhär ser förpackningen ut, hittar inte vem som säljer eller ens ett märkesnamn tyvärr O_o ett instagram handle bara: @achau_lien
88F362A9-4717-45A4-BD85-BFFBCD5BB959.jpeg

Och det är vetenudlar!
 
Har precis lagt lite Tofu i marinad. Har aldrig tillagat det hemma så det blir spännande. Gjorde en på rapsolja, vitlök, chili flakes, sötsur sås, lite soya och en touch sirap. Ska bli spännande att se om det är ätbart i morgon ^^
Tänkte steka tofun och sen servera med glasnudlar och riven morot (och kanske något mer om jag hittar något spännande i gömmorna).
 
Har precis lagt lite Tofu i marinad. Har aldrig tillagat det hemma så det blir spännande. Gjorde en på rapsolja, vitlök, chili flakes, sötsur sås, lite soya och en touch sirap. Ska bli spännande att se om det är ätbart i morgon ^^
Tänkte steka tofun och sen servera med glasnudlar och riven morot (och kanske något mer om jag hittar något spännande i gömmorna).

Skriv vad du tyckte sen!
 
Vilket är erat favoritrecept på daal? Vill gärna testa nåt nytt.
Brukar göra ett från Ica med yoghurt och körsbärstomater. Gillar att det blir krämigt.
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
64 65 66
Svar
1 308
· Visningar
43 354
Senast: Mabuse
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp