Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Provade Mannerströms köttfria köttbullar idag.
De var goda, absolut godare än de färdiga vego-köttbullar jag provat tidigare som inte smakat ett dugg iaf.
Sen kunde de väl ha fått smaka ännu lite mera, t ex mer salt, men tja, helt okej. :)
 

Bifogade filer

  • 20200612_115628.jpg
    20200612_115628.jpg
    295,4 KB · Visningar: 39
Vi brukar också göra ugnspannkaka med rökt tofu men steker tofun ganska hårt och serverar den till pannkakan istället. Blir väldigt bra då!

Bra tips. Första gången jag testar rökt tofu så det fick bli så här den här gången. Använder du rökt tofu till andra recept också?
 
Bra tips. Första gången jag testar rökt tofu så det fick bli så här den här gången. Använder du rökt tofu till andra recept också?
Ja egentligen överallt där man annars tagit bacon. Brukar göra carbonara med rökt tofu eller bara skära den i tunna, tunna skivor som steks i olja så det blir som baconskivor. Även haft den i pastasallad och annan sallad. Supergott! Köper alltid den alspånsrökta från Yi-pin då det är svensk tofu.
 
Ja egentligen överallt där man annars tagit bacon. Brukar göra carbonara med rökt tofu eller bara skära den i tunna, tunna skivor som steks i olja så det blir som baconskivor. Även haft den i pastasallad och annan sallad. Supergott! Köper alltid den alspånsrökta från Yi-pin då det är svensk tofu.

Det var den jag köpte nu. Ska testa att steka den som bacon nästa gång. Tack så mycket för tipsen.
 
Lunch: sallad på nypotatis, feta, belugalinser, körsbärstomater, ruccola, vinaigrett.

ikväll tacopaj på anammas färs, majs, paprika, tacokrydda och creme fraiche. Har redan lagat och tjuvsmakat, den blev god!
 
Gjorde @pepp s kikärtscurry i veckan! Men justerade receptet en del, hade mest gul currypaste och bara lite röd currypaste i. Vände ner kikärterna sist, men hade både blomkål och tre sorters paprika i. Det blev jättegott! Åts med rostade cashewnötter, basmatiris och extra koriander :up:
Blomkål i lät jättegott, det måste jag testa! Har också testat det receptet från @pepp i grundutförandet, mums :d
 
Gjorde Carbonara med Quorn rökta skivor och rökt paprikakrydda. Blev ändå helt okej. Quornet smulades bara sönder med det smakar rökt.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
56 57 58
Svar
1 157
· Visningar
38 847
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
284
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 108
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 567
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp