Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

1BCA2FFF-0C73-44DF-B492-29C846659478.jpeg

Brought to you by Coops vegetariska sortiment :p potatissalladen är till och med vegansk(och gudomlig!).
 
Värmer kikärtor i olja med curry, paprikapulver och chili + hyfsat mycket salt och lite limesaft.
Så gott att jag bara äter det som det är med en klick keso till. Hela min middag denna varma kväll.
 
Hade två påsar Hello Fresh kvar till idag men grönsakerna hann bli dåliga även denna vecka. :meh: fräste på svarta bönor från ena påsen i vitlök tillsammans med gröna linser från skafferiet, ordentligt med koriander i och så fick det puttra i kokosmjölk jag behövde göra av med. Blev förvånansvärt gott :p ris till.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 163
· Visningar
39 051
Senast: Martenix
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
284
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 108
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 578
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp