Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Lunch med pappa idag :)

Färssås av det sista av Naturlis färs som jag hade i frysen, krossade tomater, lök, havregrädde, salt, peppar, muskot, oregano. Sobanudlar på bovete till :) och chilisås (som pappa trodde va ketchup, stackarn, som tur va hade han på på sidan av tallriken XD) och havremjölk.

Pappa åt då upp fast de va veg! Måste va bra betyg.
 

Bifogade filer

  • 20190209_122224.jpg
    20190209_122224.jpg
    232,3 KB · Visningar: 40
Vilken är den bästa färsen?
Äter blandfärs normalt och skulle gärna byta mot ett vegetariskt alternativ.
Gillar Qourn men deras färs är skunk 😒
 
Får testa den.
Är till köttfärsås och en annan favorit med köttfärs, rödlök, tacokrydda, matlagningsgrädde, majs och paprika.
Det är de gångerna jag äter köttfärs och byter gärna mot ett veggoalternativ.

Har smakat typ all vegofärs på marknaden inkl affärernas egna märken. Anammas är helt överlägsen, både den vanliga och formbara.
Funkar fint i tacos, färssås, att forma till biffar/bullar osv. Nu senast gjorde vi kålpudding med den färsen, supergott!
 
Vilken är den bästa färsen?
Äter blandfärs normalt och skulle gärna byta mot ett vegetariskt alternativ.
Gillar Qourn men deras färs är skunk 😒
Jag tycker formbar färs.

Vi kallar quorns färs för pruttfärs. 🙈

:eek::eek: Jag ÄLSKAR quornfärs! Tycker det är den enda vegofärs som är god. Gillar visserligen anammas formbara just för formbarheten men skulle inte använda den till något annat än biffar
 
Alltså tofu... att jag inte testat det innan! Gjorde en tomatsås med röda linser och lite annat som mixades ihop, stekte på lite tofu och hade tagliatelle till. Idag planerar jag stroganoff med tofu och ris! :d Ätit lite väl mkt kött senaste veckorna, och jag är inget fan, längre...
 
Utematen blev lunch/mellis så ikv blev det: tyckte sataysåsen var godare nu, bättre tillbehör nu :) tar med samma till jobbet imorrn till lunch.
 

Bifogade filer

  • 20190210_185919.jpg
    20190210_185919.jpg
    221,4 KB · Visningar: 29
Vad har ni för matplaner till veckan? :) :)

Jag ska göra något med min havregrädde iaf... och den färska koriandern som skulle varit i daalen jag och dejt skulle lagat igår... Vi fick visst annat för oss... 🤣😇 vi åt gröt istället kvart i tio på kvällen ^^.

Så kanske blir daal i veckan och så som sagt kebabgryta! Och så blev jag sugen på ugnsrostade rotfrukter också! :)
 
Stämmer in i Anamma-kören, däremot är jag något skeptisk till ditt uttalande om att Qourn skulle vara ätbart :o

Haha!
Jag brukar göra mycket med tärnad kycklingfilé, Qourns grytbitar fungerar lika bra.
Även deras filéer är jättegoda i flygande Jacob (utan banan:yuck:)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
29 340
Senast: Blyger
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
2 890
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp