Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Är i en pizzafas 🙄
30448
 
...jag skulle gärna ta emot en pizza...

...men i brist på det ska jag nog äta pulled Oumph i bröd ihop med med goda grönsaker :d
 
Konversationen på min närmsta matbutik idag:
Person i kassan: Har du varit laktosintolerant hela livet?
-Jag är inte laktosintolerant :confused:... Ah, jag är vegan!
-Jaha, jag har lagt märke till att du köper såna produkter...
*pratar på lite*
Jag: men du måste ju lagt märke till att jag inte köper kött heller?
-Ja, det har jag märkt!

Trodde hon att jag var en laktosintolerant vegetarian eller? I så fall borde det ju varit mjölkprotein jag inte tål, eftersom jag aldrig köper laktosfria mjölkprodukter utan mjölkfria produkter :confused:. Jag är hur som helst inte riktigt bekväm med hur bra koll personalen på det där stället har på mina matvanor 😄. Och det var alltså ingen jag brukar småprata med eller känner på nåt sätt, vi känner ju dock igen varandra.
 
Igår åt vi tacolasagne. Svarta bönor och majs blandades med tacosås. Varvades med ost och tortilla och serverades med gräddfil och sallad.

Idag åt vi potatisbullar och sojabacon.
 
Nu behöver jag tips!

Dejt på tisdag, han har ingen grill (annars var det givet)
Han är köttis annars, vad lagar man?
Inte tacos, ätit det hela veckan....
 
Jag har gjort fyllda paprikor på grillen. Först grillade jag paprikorna tills de blev ordentligt mjuka. Fyllda paprikor där paprikan är halvår är ingen höjdare.

På spisen stekte jag lök med spiskummin. Hällde på vegfärs, stekte ihop, hällde på tomatpuré, krossade tomater, färsk mynta, oregano och timjan. Blandade med kokt basmatiris. La röran i paprikorna och la på grillen en bra stund till. Det blev väldigt gott!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 273
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
2 886
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp