Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Ja, precis, en färdig produkt, såg den i min vegangrupp... såg precis ut som riktiga jätteräkor.
Jag tycker räkor är gott, så kanske skulle prova.. :) inget man kommer äta ofta, för dyra var de ju, men prova kan ju vara kul.

Har hört att de är skitäckliga :D inte vågat pröva själv.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20191107-121018_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20191107-121018_Samsung Internet.jpg
    130,9 KB · Visningar: 69
Men uhhh!
Ser verkligen riktigt äckligt ut!
Men ja, jag klarar inte av att äta något som påminner om kött så jag är väl inte den som bör uttala mig. 😉

Haha, nä vill man inte äta sånt som påminner så är det nog inget man vill prova nej ;).
Jag tycker som sagt räkor är gott, men vill inte äta riktiga... tycker kött är gott också, så blir glad över vissa saker som påminner. Fast då vill jag helst köpa det i affärn. Att äta ute, beställa veg och få nåt som påminner vld mkt om kött känns läskigt ibland!
 
Haha, nä vill man inte äta sånt som påminner så är det nog inget man vill prova nej ;).
Jag tycker som sagt räkor är gott, men vill inte äta riktiga... tycker kött är gott också, så blir glad över vissa saker som påminner. Fast då vill jag helst köpa det i affärn. Att äta ute, beställa veg och få nåt som påminner vld mkt om kött känns läskigt ibland!
Jag äter typ bönor ärtor och linser, och tofu. Inte ätit kött på 20 år och undviker allt som påminner om det typ. 🙂
 
Bör ha varit dessa:



Haha! Ojdå... 🤣 kanske inte värt o prova ändå då....
Ser läskiga ut! Kan tänka mig att prova men tror inte att jag kommer ha någon större användning för dom. Räkor äter jag helst som de är med aioli så tror inte att de där kommer kunna ersätta det på något sätt. Men kul ändå när de kommer på nya grejer. Konjakrot har jag aldrig ens hört talas om.
 
Ser läskiga ut! Kan tänka mig att prova men tror inte att jag kommer ha någon större användning för dom. Räkor äter jag helst som de är med aioli så tror inte att de där kommer kunna ersätta det på något sätt. Men kul ändå när de kommer på nya grejer. Konjakrot har jag aldrig ens hört talas om.

Ja, visst är det kul med nya produkter, sen gillar man vissa och vissa inte förstås.
Jag har nog faktiskt nästan bara ätit räkor på pizza tror jag haha, men det är nice!
 
Mums!

Färs kvar i kylen sen jag gjorde moussaka plus en stackars sladdrig morot plus bröd och spenat i frysen som legat där länge och skrek efter att ätas upp.... blev detta:

Det blev faktiskt jättegott! 😊👍
 

Bifogade filer

  • 20191107_184522.jpg
    20191107_184522.jpg
    226,6 KB · Visningar: 59
Vegetarisk bolognese med courgette och mandlar, dvs med zucchini, grovhackade mandlar, gröna linser, och parmesan uppepå. Svingott! Dom varnade för att kryddmixen var stark så jag hade såklart i hela :angel: och det blev perfekt, tidigare rätter har varit lite klena. Svinmycket mat, fick tre stora portioner och stod mig seriöst 18 h(med ett par cashewnötter som stöd på småtimmarna för att jag skulle hålla mig vaken) innan jag blev hungrig. Hade lätt kunnat klämma ut fyra små portioner i stället.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 280
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
2 890
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp