Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Oj! Jag äter tofu typ varje dag..
Har ätit det flertalet gånger, men aldrig riktigt känt ett behov av att tillaga det hemma då det mer asiatiska köket inte riktigt har ingått i min basmatlagning. Det har dock ändrats lite nu, och jag börjar experimentera med nya smaker och råvaror, riktigt skoj! :)
Det samma med indiskt, något jag också börjat kika lite mer på som var helt uteslutet att tillaga förr pga feg ^^
 
Har ätit det flertalet gånger, men aldrig riktigt känt ett behov av att tillaga det hemma då det mer asiatiska köket inte riktigt har ingått i min basmatlagning. Det har dock ändrats lite nu, och jag börjar experimentera med nya smaker och råvaror, riktigt skoj! :)
Det samma med indiskt, något jag också börjat kika lite mer på som var helt uteslutet att tillaga förr pga feg ^^
Jag äter tofu till det mesta. Typ i sallad, till potatis och gräddsås, till gratänger.. Alltså inte alls asiatiskt. 😅
 
Jag äter tofu till det mesta. Typ i sallad, till potatis och gräddsås, till gratänger.. Alltså inte alls asiatiskt. 😅
Som ersättning i skagenröra har jag också provat det. Däremot tror jag att jag skulle ha haft svårt att äta det med typ potatis, då måste det finnas typ krispig sallad/kål till för att få någon skillnad i konsistensen ^^
 

IMG_20200317_220751.jpg


Nom nom nom! Koktiden behövde ökas på, till avkommans förvirring. Men nu har hen lärt sig hur röda linser ska se ut när de är färdiga iaf :D
 
Vad är ert bästa våffelrecept? Har inte gräddat våfflor på flera år...


Och vad brukar ni ha på? Är själv inte hemskt förtjust i söta våfflor, så mina favoriter är:

- skagenröra. Beroende på tid och pengar funderar jag på att prova göra en vegansk variant med Tofu.
- röra med tångkaviar (mycket godare än "vanlig" kaviar), creme fraiche och rödlök
- mesost!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
29 381
Senast: Blyger
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
2 896
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp