Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

DSC_5540.JPG


Sojabitar med panengcurry ute i SOLEN :love:
 
Frustrerad! Vad går snabbt att koka med i grytan för att lägga till fiber? Glutenfritt... Testade teff funkade ok, men gav inte så mycket tyckte jag.
 
Lunch samma som gårdagens middag, gjorde tre portioner då :).

Fast har lite idétorka just nu... matkasse på fredag, senaste tid att ändra imorgon kl 12... Hmm, får se vad det ska bli de kommande två veckorna....
 

Bifogade filer

  • 20210303_113122.jpg
    20210303_113122.jpg
    125,7 KB · Visningar: 15
Frustrerad! Vad går snabbt att koka med i grytan för att lägga till fiber? Glutenfritt... Testade teff funkade ok, men gav inte så mycket tyckte jag.
Menar du fibrer rent innehållsmässigt så kan en matsked psylliumfröhusk räcka långt, men om du menar mer något att tugga på så gillar jag bovete :)
 
Vad är era favvosnacks? Jag käkar så väldigt mycket mandlar och de är inte särskilt klimatsmarta. Varierar med hasselnötter ibland, men det är alldeles för mycket kcal i hasselnötter för att jag ska äta dem varje dag. Gärna tips om sånt som går att äta när en sitter och jobbar och så vidare, så frukt och annat kladdigt/krävande går bort.
 
Vad är era favvosnacks? Jag käkar så väldigt mycket mandlar och de är inte särskilt klimatsmarta. Varierar med hasselnötter ibland, men det är alldeles för mycket kcal i hasselnötter för att jag ska äta dem varje dag. Gärna tips om sånt som går att äta när en sitter och jobbar och så vidare, så frukt och annat kladdigt/krävande går bort.
Jag tänker inte så mycket på kalorier om jag ska vara ärlig. Men Leksands knäcke med blåbär och kanel är ruskigt gott med bredbar margarin på.
 
Vad är era favvosnacks? Jag käkar så väldigt mycket mandlar och de är inte särskilt klimatsmarta. Varierar med hasselnötter ibland, men det är alldeles för mycket kcal i hasselnötter för att jag ska äta dem varje dag. Gärna tips om sånt som går att äta när en sitter och jobbar och så vidare, så frukt och annat kladdigt/krävande går bort.
Torkade saltade sojabönor! Vet inte hur klimatavtrycket ser ut dock.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 899
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 449
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 048
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 846
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp