Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Nog bättre än amerikanska mandlar där bin körs över hela nordamerika, monokulturer, bevattning. Sojabönor är ganska effektiv gröda trots allt :)
Bondbönorna som finns som torkade och saltade är supergoda. Hade valt det framför sojabönor! Annars gillar jag majskakor (särskilt dom med chia och havssalt) men vet inte hur det är med gluten i dom.
En skål med kastrullpoppade popcorn är väl också kalorisnåla?
 
Åt lösgodis tidigt ikväll och mår fortfarande lite illa av allt socker, så inser att det fick bli dagens middag. Sådär lagom mycket vitaminer och mineraler. 😅
 
Bondbönorna som finns som torkade och saltade är supergoda. Hade valt det framför sojabönor! Annars gillar jag majskakor (särskilt dom med chia och havssalt) men vet inte hur det är med gluten i dom.
En skål med kastrullpoppade popcorn är väl också kalorisnåla?
Åh, kul med bondbönor, det odlar jag ju själv! Kanske försöker jag mig på att göra egna efter nästa skörd :D Finns nog liknande majskakor fast glutenfria, bra tips. Popcorn klarar jag inte, får spatt på när de fastnar i tänderna :arghh:
 
Åh, kul med bondbönor, det odlar jag ju själv! Kanske försöker jag mig på att göra egna efter nästa skörd :D Finns nog liknande majskakor fast glutenfria, bra tips. Popcorn klarar jag inte, får spatt på när de fastnar i tänderna :arghh:
Provade två sorters bondbönor, båda veganska och glutenfritt så du vet det finns...
 
Vad är era favvosnacks? Jag käkar så väldigt mycket mandlar och de är inte särskilt klimatsmarta. Varierar med hasselnötter ibland, men det är alldeles för mycket kcal i hasselnötter för att jag ska äta dem varje dag. Gärna tips om sånt som går att äta när en sitter och jobbar och så vidare, så frukt och annat kladdigt/krävande går bort.
Rostad majs. Dessvärre finns dom godaste i nån bland mix med alldeles för mycket annat...
 
Rosta för all del inte flingorna i lite olja i ugnen.... Alldeles för gott.... Lite olja menar jag såpass lite att det inte kladdar av sig!
Körde en ny variant igår, quinoaflakes, kokosolja, kokosremsor, masserade ihop med lite vatten och rosta. Jag är tyvärr kass på att rosta men detta blev ännu godare!
 
Blev rester idag, men stuvade även lite morötter till.
20210304_114411.jpg
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 913
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 494
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 070
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 851
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp