Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

DSC_3986.JPG
 
Har en slappdag och testade felix nya veganska pytt med sojabitar. Föredrog den med mer grönsaker och sojabönor, denna smakar mest potatis och lök och lite sådär skolmatsslabbigt, men det är kanske så folk vill ha sin pytt antar jag
 
Har en slappdag och testade felix nya veganska pytt med sojabitar. Föredrog den med mer grönsaker och sojabönor, denna smakar mest potatis och lök och lite sådär skolmatsslabbigt, men det är kanske så folk vill ha sin pytt antar jag
Tycker den här fått lite väl mycket uppmärksamhet, är väl mest potatis och soja liksom.
Jag älskar pytt i panna, men har en massa olika rotsaker, kål och sojakorv i.
 
Ätit min snabbmat ikväll. Linspasta med zucchini stekt med lime, chili och vitlök. Brukar använda färsk chili, men hade inte det hemma så tog samma mängd torkad chili. Det var dumt.. Blev ätbart och gott, men läpparna brände rejält en lång stund efteråt. 😅

Skönt att slippa den bruna sjukhusmaten iaf.
 
Alla som inte tål gluten, prova med cassavamjöl! 20% av det i pastan och 5g xantangummi... Det gav en helt annan konsistens! Så nöjd fortfarande!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 916
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 496
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 072
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 857
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp