Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Fick ett meddelande precis om svensk vegansk färs, gjord på lupin och bönor. Helt veganskt, sojafritt och glutenfritt. Någon som testat? Färsodlarna är det som tillverkar. Låter ju bra!
Förstår varför @parellikusken tycker den ser läskig ut men jag skulle lätt prova om den fanns nära mig! Lite lågt proteininnehåll kanske men det är det värt de få gångerna jag ändå äter färs :)
 
Fick ett meddelande precis om svensk vegansk färs, gjord på lupin och bönor. Helt veganskt, sojafritt och glutenfritt. Någon som testat? Färsodlarna är det som tillverkar. Låter ju bra!
Vad är fördelen jämfört med t.ex. Anammas ärtfärs?

Jag är skeptisk till lupingrejer :cautious:
 
Vad är fördelen jämfört med t.ex. Anammas ärtfärs?

Jag är skeptisk till lupingrejer :cautious:
För mig massor, jag vägrar soja och palmolja, plus då glutenintolerant. Dessutom fokuserar jag nu på att handla svenskt till så stor del som möjligt. Jag har köpt baljväxter från nordisk råvara och är djupt imponerad vad man kan få för smaker :d

Kolla på de olika lupinsorterna nordisk råvara har, en ny som är såpass mild den inte behöver skalas som ska testas :o
 
För mig massor, jag vägrar soja och palmolja, plus då glutenintolerant. Dessutom fokuserar jag nu på att handla svenskt till så stor del som möjligt. Jag har köpt baljväxter från nordisk råvara och är djupt imponerad vad man kan få för smaker :d

Kolla på de olika lupinsorterna nordisk råvara har, en ny som är såpass mild den inte behöver skalas som ska testas :o
Aha, jag tänkte att Anammas ärtfärs var glutenfri och svensktillverkad men såg nu att den kan innehålla spår av soja och att ärtorna kommer från Danmark och Estland.

Jag minns nån yoghurt med lupin som var hemsk. Och sen har jag knappt läst något positivt alls om lupinprodukter så därav skeptisk...
 
Tråkigt att jag hade färs kvar och fick äta samma idag :D
received_291886602595825.jpeg
 
Finns det nån ersättning för fisksås? Tänkte göra detta recept till helgen, och tänker att fisksåsen gör mycket för smaken?
received_2217285381736405.jpeg
 
Ja det finns vegansk variant i butiker som säljer asiatiska livsmedel 😊 Har ej testat själv, men har en vegetarisk variant till ostronsås hemma som är jättegod så fisksås-ersättningen är säkert också det.

Får hålla utkik när jag handlar imorgon, gissar att den inte finns där jag handlar 😒
 
Haha jo, tänkte laga till helgen :D bra framförhållning osv.
Orkar du pm:a nån, om man inte får lägga ut här? :)
Kolla Drakfrukt och Teemji. Även delitea har en del sådana varor, beställde lite ramennudlar, chillikrisp och annat smått och gått från delitea en kväll förra veckan och fick leverans redan nästa dag 😃
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 788
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp