Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Dom lät jättegoda! Undviker dock potatis just nu, men kanske kan skippa det?
Skulle gissa på att någon typ av bönor kan hjälpa att klistra ihop, det är ju stärkelsen som klistrar så att säga. Om du äter havre kanske havregryn kan vara ett allternativ, man kan ju mixa det lite.
 
Kanske blir svårt att få dom att hålla ihop då. Men testa annan rotsak?

Skulle gissa på att någon typ av bönor kan hjälpa att klistra ihop, det är ju stärkelsen som klistrar så att säga. Om du äter havre kanske havregryn kan vara ett allternativ, man kan ju mixa det lite.

Det är just att jag undviker kolhydrater... (skitsvårt med veg för övrigt..) men ett ägg eller fiberhusk kanske funkar!
 
Testade mango-chili vegonade men den var lite för stark till och med för mig faktiskt. Väldigt mycket chili, inte så mycket mango.
 
20210617_144237.jpg
 
Vi har köpt en elgrill! Hittade en begagnad weber på blocket som passar oss perfekt.
Grillade spett med zucchini och champinjoner, färsk gul lök, spetspaprika och elote (majskolvar rullade i vitlöksmajonnnäs, parmesan och rökt paprikapulver).
Färskpotatis som kördes halverade i ugnen, med olivolja och vitlök. Parmesansås till det!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 916
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 499
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 078
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 862
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp