Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Är det någon som har tips på hur man gör den bästa quinoa? Tyckte jag kokade enligt anvisningarna, men kändes som att det snarare hade behövts minst dubbelt så lång tid..
 
IMG_20210710_185714_191.jpg
 
Är det någon som har tips på hur man gör den bästa quinoa? Tyckte jag kokade enligt anvisningarna, men kändes som att det snarare hade behövts minst dubbelt så lång tid..
Jag kokar den som ris och pasta, i för mycket vatten som jag häller av när den ser klar ut. Sen på med lock och låt stå några minuter.
 
Sweet peas, potatisgratäng, och korv. Måste säga att jag saknar det knäckiga skinnet på korv, vegankorv är alltid så platt i konsistensen.
 
Sweet peas, potatisgratäng, och korv. Måste säga att jag saknar det knäckiga skinnet på korv, vegankorv är alltid så platt i konsistensen.
Har du provat Vegmes grillkorv? Den tycker jag är bättre än många andra vad gäller just skinndelen.

Edit. Och i smak för den delen! Mycket bra vegokorv.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 913
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 496
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 072
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 855
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp