Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

pepp

Trådstartare
Vi behövde en ny tråd :)
Vegfärssås och spagetti till lunch och färdigmat till middag, är ruggigt lat just nu... (aioli till ofc)
20200713_152936.jpg
 
Gjort en beställning med mat, tänkt göra lins och bönchili, stroganoff, quornfilegryta och kanske nåt mer!

Måste dock frosta av frysen..
 
Ska på spa på ett hotell imorgon och då ingår trerättersmiddag. Finns vegetariskt, men inte veganskt.
Brukar man kunna be köket om att fixa nåt veganskt?
 
Vi behövde en ny tråd :)
Vegfärssås och spagetti till lunch och färdigmat till middag, är ruggigt lat just nu... (aioli till ofc)
Visa bifogad fil 54123

Vad bra att du fixade ny tråd 👍.
Och vad gott med färssås och spagetti, det har jag också tänkt äta snart, det var länge sen.

Varma mackor med ost, quorns pepperoni och rökt paprika krydda.

Mvh också lat

Gott med varma mackor, det var också länge sen för mig!

-----

Min middag idag :). Sallad och persilja alldeles nyplockad i min kompis trädgårdsland :).
 

Bifogade filer

  • 20200713_191540.jpg
    20200713_191540.jpg
    393,2 KB · Visningar: 79
Mellis :) nybakat bröd ❤.
Jag gillar verkligen Pärssons vegoskivor, men det är synd att det ägg i, någon som har tips på goda liknande utan ägg?
 

Bifogade filer

  • 20200714_160105.jpg
    20200714_160105.jpg
    259,5 KB · Visningar: 68
Ätit oveganskt idag till middag, gick inte att få veganskt.
Till förrätt blev det saltbakade rödbetor med chevre och första örter, nötter och honung. Sjukt gott!
Till varmrätt var det grillost med grönsaker och grönsaksaoli till. Även det gott.

Lite kasst samvete över all ost nu, men ja.. Det fick bli så. Ångesten släpper väl snart.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 182
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 785
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp