Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Storkok nummer 3 :D
20200717_152838.jpg
 
Snart ska jag äta gott på en etiopisk restaurang i stan. Ska bli smaskigt!
En av mina favoritmatställen.

Jag älskar etiopisk mat, tycker om hela grejen med att äta med injeran gemensamt i olika skålar - det är så mysigt! De har en massa god veg.mat också och blir aldrig några diskussioner kring det vart jag än varit. Här får jag även en egen risskål för att slippa äta ris som varit i närheten av kötträtterna. :D :bow:
 
Jag älskar etiopisk mat, tycker om hela grejen med att äta med injeran gemensamt i olika skålar - det är så mysigt! De har en massa god veg.mat också och blir aldrig några diskussioner kring det vart jag än varit. Här får jag även en egen risskål för att slippa äta ris som varit i närheten av kötträtterna. :D :bow:
Ja, och veganskt är inga problem heller. Helt perfekt. 😍
 
Gör lunchlådor även nu på semestern, av bara farten liksom. Det är smidigt att ha i frysen vid akuta hungerbehov. Rostade morötter igår, hackade dem först i lagom stora bitar och rostade med grillkrydda i ugnen. Sedan en gryta med stekt gul lök, kidneybönor, tomatpure och krossad tomat, samt en burk gröna ärtor som stått i skafferiet lite för länge och behövde bli uppäten. Grundade lådorna med rostad morot och bulgur, och sedan generöst med gryta. Supersmidigt!
 
Gör lunchlådor även nu på semestern, av bara farten liksom. Det är smidigt att ha i frysen vid akuta hungerbehov. Rostade morötter igår, hackade dem först i lagom stora bitar och rostade med grillkrydda i ugnen. Sedan en gryta med stekt gul lök, kidneybönor, tomatpure och krossad tomat, samt en burk gröna ärtor som stått i skafferiet lite för länge och behövde bli uppäten. Grundade lådorna med rostad morot och bulgur, och sedan generöst med gryta. Supersmidigt!
Borde också göra matlådor. Men sugen på lasagne med spenat och röda linser.
 
Har nu frysen full med matlådor, stroganoff, curry, quornfilegryta och lins/bönchili.

Behöver tekniskt sett inte laga mat på hela min semester :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 811
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 180
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 837
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 782
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp