Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Middag :)
Och till efterrätt en fryst banan och en kopp koffeinfritt kaffe m mjölk :).
 

Bifogade filer

  • 20200726_190038.jpg
    20200726_190038.jpg
    286,5 KB · Visningar: 65
Hjälp...!

Jag äter jättesällan ost, men nu hade jag velat ha det. Alltså vanlig hårdost att ha på rostad macka tex, men jag hade velat ha en som smakar nåt! Tycker vissa inte smakar nånting.
Har ni nåt tips? :) Alltså ingen dessertost/mjukost/bredbar utan hård vanlig gul :p
 
Hjälp...!

Jag äter jättesällan ost, men nu hade jag velat ha det. Alltså vanlig hårdost att ha på rostad macka tex, men jag hade velat ha en som smakar nåt! Tycker vissa inte smakar nånting.
Har ni nåt tips? :) Alltså ingen dessertost/mjukost/bredbar utan hård vanlig gul :p
Prästost som blivit lagrad lite längre är väldigt smakrikt och gott!
Jag rekommenderar dessa:

prast-18man-ca-500g-falbygdens.jpg

Falbygdens Prästost, 18 mån är godast men 12 mån fungerar också (blir lite mildare smak)

Ostkupa_Prast_12_man_v_255x274-255x250.png

Allerums 12 månader i smart förpackning. Finns även en 18 månader men den är inte alltid så lätt att få tag i!

Jag tycker inte att till exempel Coops eller ICAs egna långlagrade prästost är lika god som dessa.
Riv och frys in om du inte orkar äta upp en hel, supergott på gratäng eller pizza och liknande sen!
 
Hjälp...!

Jag äter jättesällan ost, men nu hade jag velat ha det. Alltså vanlig hårdost att ha på rostad macka tex, men jag hade velat ha en som smakar nåt! Tycker vissa inte smakar nånting.
Har ni nåt tips? :) Alltså ingen dessertost/mjukost/bredbar utan hård vanlig gul :p
Allerum Herrgård. Eller Kvibille cheddar :)
Ju längre lagrad desto mer smak!!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 786
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp