Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Kikärtscurry, måste spä ut den lite..
20210212_175655.jpg
 
Jag vill ha större frys, min kompis gör världens godaste grötbröd med bakmaskin så hur enkelt som helst. Men jag har inte plats i frysen för min frys är skit liten å jag har en del matlådor i den för att kunna variera mig på lunchen.
 
På så många olika sätt att jag inte kan skriva ner alla. Allt från äta rå till smula sönder i paj eller på pizza, i sås, stekt, marinerad, panerad, brynt med olika kryddor. Tofu är så gott!
RÅ? :nailbiting:
Haha, smaken är verkligen som baken.. 😄

Marinerad och sedan VÄLstekt är tofun på min smakskala helt :up:

Har du någon favoritkryddning då?
 
RÅ? :nailbiting:
Haha, smaken är verkligen som baken.. 😄

Marinerad och sedan VÄLstekt är tofun på min smakskala helt :up:

Har du någon favoritkryddning då?
Umamibuljong är alltid en bra idé med tofu tycker jag. Det ger lite extra oumph. Svamp gör sig också jättebra med tofu. Är du vegan kan du stuva ner smakrika svampar och lite havregrädde eller dylikt, är du vegetarian finns champinjoncreme på burk (jag är mest vegan men ibland fuskar jag med champinjoncreme för det är Så Gott).

När jag marinerar brukar jag köra lite sötsurt, hade en mango-chili kryddning jag fick i present som var supergod att marinera med, men den tog slut och sen dess försöker jag hitta samma smaker med mango chutney, sötsur sås, sambal oelek... Det går sådär.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 787
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp