Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

IMG_20210421_184440.jpg

Tacos!
 
Ugnsrostade grönsaker. Försökte rosta tofun också men det blev ingen höjdare. Har ni något bra sätt att laga tofu i ugnen?
 
Ugnsrostade grönsaker. Försökte rosta tofun också men det blev ingen höjdare. Har ni något bra sätt att laga tofu i ugnen?
En kompis lagar alltid tofu i ugnen, han gör en marinad med kryddor (tror att det är paprikapulver, chili och salt typ) och linfröolja som han marinerar skivad tofu i. Sedan lägger han ut det på en plåt och kör ganska varmt i ugnen. Ska visst vara bäst med linfröolja enligt honom. Blir iaf väldigt gott och knaprigt.
Jag gör dock nästan aldrig i ugnen, tycker det är svårt att inte bränna vid den då..
 
En kompis lagar alltid tofu i ugnen, han gör en marinad med kryddor (tror att det är paprikapulver, chili och salt typ) och linfröolja som han marinerar skivad tofu i. Sedan lägger han ut det på en plåt och kör ganska varmt i ugnen. Ska visst vara bäst med linfröolja enligt honom. Blir iaf väldigt gott och knaprigt.
Jag gör dock nästan aldrig i ugnen, tycker det är svårt att inte bränna vid den då..
Jag får testa! Hade varit så smidigt när jag ändå kör grönsakerna.
 
Veckans luncher blir nog broccolisoppan från igår, har rätt mycket kvar efter dagens lunch.

Till middag blev det tacos. Har tänkt äta det länge och var sugen på det, så när jag insåg på kvällen att jag glömt köpa den nödvändiga soygurten blev jag lite sur och tog en extrasväng till affären bara för den.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 812
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 181
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 784
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp