Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Ost, tomat och spenat i :)
20210428_144856.jpg
 
Paprika istället för tomat? Någon skrev någon gång om en paprikapaste som inte var ajvar och innehöll endast paprika. Någon som vet?
 
Svårt med sås till schnitzel tycker jag (den är även ostfylld)
Vad brukar ni ha till?
Jag hade nog skippat såsen om det är ost i snitseln och bara kört med en tomatsallad som fått vätska sig lite. Vanlig snitsel utan citron brukade jag äta med pressad citron på ingen sås.
 
Jag hade nog skippat såsen om det är ost i snitseln och bara kört med en tomatsallad som fått vätska sig lite. Vanlig snitsel utan citron brukade jag äta med pressad citron på ingen sås.

Är tyvärr inte alls förtjust i tomat :( och älskar sås...
 
Ketchup eller remoulad :) Ketchupen får gärna vara lite mer kryddad (försöker desperat få till sån som pölsemannen har men lyckad aldrig:arghh:).

Ketchup känns så fel?
Remouladsås.. hemmagjord?
Är så van äta bea, orient, salsa eller aioli till mat.
 
Ketchup känns så fel?
Remouladsås.. hemmagjord?
Är så van äta bea, orient, salsa eller aioli till mat.
Nä, ketchup känns rätt! Det får en ju oftast om en beställer schnitzel och pommes nere på kontinenten i alla fall!

Här har de vegansk remoulad, tror det är vegme? Jag är inte pigg nog för att göra egen:p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 812
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 181
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 784
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp