Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

IMG_20210501_182136.jpg

Tomat- och lökpaj, till det fick jag vitkålssallad!
 
IMG_20210429_195614.jpg

Fick det här i en matkasse jag glömt avbeställa och var väldigt skeptisk men det var förvånansvärt gott! Det är en poke bowl med buljongkokt bulgur, BBQ-glaserade kikärter, tomat, gurka, picklad rödlök, avokado, mango, srirachamajonnäs och sesamfrön :)
 
Visa bifogad fil 68825
Fick det här i en matkasse jag glömt avbeställa och var väldigt skeptisk men det var förvånansvärt gott! Det är en poke bowl med buljongkokt bulgur, BBQ-glaserade kikärter, tomat, gurka, picklad rödlök, avokado, mango, srirachamajonnäs och sesamfrön :)
Lät riktigt gott!!

De BBQ-glaserade kikärtorna, var de bara ”kallglaserade” eller hade du kört dem i ugn eller liknande för att få dem varma :)?
 
Pesto som smaksättare har jag testat nu, dvs inte pasta med pesto utan lite i pastasåsen precis innan servering för att ge en dimension till. Jättegott!

Koka pasta, samtidigt riv en liten zucchin, strimla en paprika, halvera en ask tomater. Stek zucchinin och pressa i vitlök. I med en burk tomat av valfri sort. Koka ihop. I med tomaterna, paprikan och pesto. Toppa med fetaost och basilika.
 
Pasta med brännässlepesto. Läste att om man mixar brännässla så bränner den inte... Sagt och gjort, nässla, pinjenötter, rapsolja (äntligen hittat svensk som är smakneutral), salt, peppar, enorma mängder vitlök mixades med extralagrad ost. Kokade en ny slags durrapasta som gav mer tuggmotstånd och fin tjocklek så det blev lite som kopparvalsad pasta. Kan ha strött på extra ost vid serveringen....
 
FB0C1AB5-0588-4D34-92A6-3693D3A9CBC2.jpeg

Gjort en vego-caesarsallad till lunch två dagar i rad nu. Med vegobacon från hälsans kök och tempeh istället för kyckling. Gott!

Gjorde smördegspiroger (färdiga smördegsplattor gör allt enklare och snabbare!) häromdagen som var fyllda med mosade svarta bönor, riven cheddar, lök och vitlök, koriander och berberekrydda. Gjorde en färsk tomatsalsa till det. Blev riktigt lyckat.
 
Alltså, haha. Det ser ut som hundmat :D men var jättegott!
Haha, vad är det? Tänkte när jag såg bilden att en period i vintras när jag bara åt olika grytor hade min mat alltid olika nyanser av brunt/beige. Men du fick liksom med alla olika nyanser av brunt/beige i samma rätt :D.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 181
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 785
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp