Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Rester från i helgen, vegansk cannelloni med en massa spenat, oregano och silkestofu.
20210914_193733.jpg

Hade bara trista grönsaker hemma, men gott trots det. 👍
 
Ett försök till vegansk stroganoff idag men jag tycker inte det finns något som liknar falukorv tillräckligt mycket samtidigt som det ska ha rimligt näringsinnehåll.
 
Ett försök till vegansk stroganoff idag men jag tycker inte det finns något som liknar falukorv tillräckligt mycket samtidigt som det ska ha rimligt näringsinnehåll.
Måste du ha något som liknar falukorv i den?
Jag gillar detta recept med linser https://undertian.com/recept/vegetarisk-linsstroganoff/
Har iofs inte ätit korvstroganoff sedan jag var barn och åt kött, men jag inbillar mig att det där receptet är likt även om det inte innehåller korv. Gott är det iaf!
 
Måste du ha något som liknar falukorv i den?
Jag gillar detta recept med linser https://undertian.com/recept/vegetarisk-linsstroganoff/
Har iofs inte ätit korvstroganoff sedan jag var barn och åt kött, men jag inbillar mig att det där receptet är likt även om det inte innehåller korv. Gott är det iaf!
Korven har alltid varit typ 80% av varför jag gillar korv stroganoff:o Som jag klagat på innan i tråden är bra korv något jag verkligen saknar. Alltså, jag kan uppskatta vegansk mat gjord på linser och så vidare, men ibland vill jag bara ha tröstmat som är precis som när jag var liten:p
 
@Nahar har du provat Icas middagskorv och Peas of Heavens middagskorv? Det är ju väldigt olika hur man upplever smak men de är ju nog så lika falukorv det går tror jag.
 
Ett försök till vegansk stroganoff idag men jag tycker inte det finns något som liknar falukorv tillräckligt mycket samtidigt som det ska ha rimligt näringsinnehåll.

Jag älskar pärsons middagskorv. Tror inte den är vegansk dock :(
Använder själv anammas i stroganoff.
 
Fast den kommer ju fryst och går inte att strimla? Om jag inte steker den hel först men tycker inte den är nära i smak eller konsistens heller
Är det en sådan som löser upp sig vid tining, jag vet att det är en som gör det. Men annars kan man ju tina dom innan man strimlar. Fast det hjälper ju inte om du inte tycker den är lik i smak och konsistens. Jag brukar köra på någon form av vegobitar, det går ju bra med de torkade som man lägger i blöt, de är ju oftast sojabaserade. Men de kanske inte är så lika korv. Jag har aldrig gillat korv och speciellt inte falukorv så det är inte en smak jag söker efter när jag letar substitut, tyvärr.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 184
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 786
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp