Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

20220506_171622.jpg
 
IMG_20220508_180005.jpg

Nu börjar värmen komma = jag går över till att typ leva på sallader och mackor.
Först ut en halv-varm sallad: babyspenat, lite tomat och majs, quinoa, ugnsrostad hercuvert (stavas?!) och broccoli, toppas med fetaost.
Såsen tillkom sen, rester av tzatsiki och kebabsås.
 
Smakar kyckling, verkligen. Rekommenderar den till köttätare men inte veganer som inte gillar kyckling. Smakar i alla fall inte kattlåda :up:
Köpte du från typ ICA (går det ens?) eller som hel burgare från Max? Har bara ätit det sistnämnda, och jag verkligen älskar det!
 
Måste bara prisa nordisk råvaras baljväxter! Så bra kvalite och smak! Gjort gamla favoriter på deras nu och skillnaden i konsistens och smak är enorm. Ärtsoppa på deras olika ärtor är ju som att det är en helt ny rätt!
 
Både pizza och stroganoff var längesen så de blir det säkerligen:D Attack för tipsen!
Ett annat tips med den rökta tofun är att skära den i tunna skivor, steka i rikligt med olja och sedan använda som pålägg i exempelvis en fylld baguette, banh mi eller liknande.

Oftast använder vi den till carbonara dock 😄 På sommaren god tärnad i en pastasallad, bulgursallad etc.
 
Ett annat tips med den rökta tofun är att skära den i tunna skivor, steka i rikligt med olja och sedan använda som pålägg i exempelvis en fylld baguette, banh mi eller liknande.

Oftast använder vi den till carbonara dock 😄 På sommaren god tärnad i en pastasallad, bulgursallad etc.
Jag lägger den som pålägg som den är redan :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 437
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 705
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 710
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp