Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Bärtas rökta helbit OCH rökt tofu finns numer i min butik. Så nu blir det sånt i några dagar:D Några tips på vad jag kan göra med dem förutom att äta dem som de är/på mackan?
Jag brukar riva rökt tofu och ha i röror, tex skagen. Jävligt Gott har ett toppenrecept på vegansk renklämma!
 
Jag väntar på pizza. Nu när foodora fungerar med betalningsmetoden igen så man kan lägga på paprika på pizzan. Det kan man inte på wolt, där får man kommentera och hoppas dom är snälla och lägger på trots att man inte har betalat för det.
 
Hjälp!
Behöver hjälp med en vegetarisk huvudrätt, lyxig som i bröllop. Det står helt still 🙈
Gärna så man kan ha rostad mandelpotatis till.
 
Hjälp!
Behöver hjälp med en vegetarisk huvudrätt, lyxig som i bröllop. Det står helt still 🙈
Gärna så man kan ha rostad mandelpotatis till.
Kanske rödbetsbiffar skulle kunna passa?
Vet jag blev bjuden på det vid något tillfälle när det serverades trerätters. Tror det var någon ost involverad också som Chevre eller feta.
 
Hjälp!
Behöver hjälp med en vegetarisk huvudrätt, lyxig som i bröllop. Det står helt still 🙈
Gärna så man kan ha rostad mandelpotatis till.
Allt med svamp är lyxigt. Ostronskivling sauterad i spirulina, misodressing, honung, och soja. Serveras med välkomponerade grönsaksbiffar med kryddning av ingefära, nejlika, och örter efter säsong. Piffa upp tallriken med fint skurna färgglada grönsaker.

....gud vad sugen jag blev :d
 
Kanske rödbetsbiffar skulle kunna passa?
Vet jag blev bjuden på det vid något tillfälle när det serverades trerätters. Tror det var någon ost involverad också som Chevre eller feta.
Har funderat på rödbetor eller just rödbetsbiffar, citroncreme och friterad kapris.
Kanske rostade betor med fetaost.
 
Allt med svamp är lyxigt. Ostronskivling sauterad i spirulina, misodressing, honung, och soja. Serveras med välkomponerade grönsaksbiffar med kryddning av ingefära, nejlika, och örter efter säsong. Piffa upp tallriken med fint skurna färgglada grönsaker.

....gud vad sugen jag blev :d
Tack! Lät spännande!
 
Hjortfilé till huvudrätt, det måste inte matcha eller vara snarlikt. De äter rostad mandelpotatis, antagligen sparris också
Då hade jag nog matchat det med svamp som @Nahar föreslog även om jag känner mig en aning skeptisk mot ingefära och framförallt nejlika :cautious:. Kan såsen göras så den passar med det vegetariska tex genom att man tar bort själva köttskyn iden och ersätter med svampbuljong etc. Jag som veg gillar när jag får något som är så likt de andras som möjligt och inte bara får random tomatbaserad gryta/sås, vilket är väldigt vanligt att det blir. Jag vill också ha en gräddig djup sås och knaprig potatis ;).
 
Då hade jag nog matchat det med svamp som @Nahar föreslog även om jag känner mig en aning skeptisk mot ingefära och framförallt nejlika :cautious:. Kan såsen göras så den passar med det vegetariska tex genom att man tar bort själva köttskyn iden och ersätter med svampbuljong etc. Jag som veg gillar när jag får något som är så likt de andras som möjligt och inte bara får random tomatbaserad gryta/sås, vilket är väldigt vanligt att det blir. Jag vill också ha en gräddig djup sås och knaprig potatis ;).
Rödbetsbiff, svamp, gräddsås, knaprig potatis och några friska grönsaker hade jag definitivt ätit. :d
 
Då hade jag nog matchat det med svamp som @Nahar föreslog även om jag känner mig en aning skeptisk mot ingefära och framförallt nejlika :cautious:. Kan såsen göras så den passar med det vegetariska tex genom att man tar bort själva köttskyn iden och ersätter med svampbuljong etc. Jag som veg gillar när jag får något som är så likt de andras som möjligt och inte bara får random tomatbaserad gryta/sås, vilket är väldigt vanligt att det blir. Jag vill också ha en gräddig djup sås och knaprig potatis ;).
Kryddningen beror ju på vad du gör biffarna av, det var mer ett inspirationsförslag. Men svampkryddningen tror jag inte det finns någon på denna jord som inte tycker om. Det är bland de fem godaste sakerna jag ätit i mitt liv, inklusive michelinrestaurang och så.
 
Kryddningen beror ju på vad du gör biffarna av, det var mer ett inspirationsförslag. Men svampkryddningen tror jag inte det finns någon på denna jord som inte tycker om. Det är bland de fem godaste sakerna jag ätit i mitt liv, inklusive michelinrestaurang och så.
Jag har bara lite svårt för nejlika, men i rätt händer kanske den blir jättebra.
 
Libapizza :d
20220517_154041.jpg
 
Ser fantastiskt ut! Köpte flera paket liba-bröd i dagens handling, så detta skulle kunna vara något! :idea:Vad är det du har på? Ost, lök basilika?

Det är så gott!
Jag tog lite krossade tomater (blandade ner grillkrydda, örtsalt, vitlökspulver och pizzakrydda) tunt skivad rödlök, babyspenat och så lite ost!

Viktigt att behärska sig med ingredienserna, senast jag gjorde så öste jag på 😂 då blev den blöt och mosig.
 
Vad mer kan jag ha i en slags varm sallad-ish där basen är svartkål (stekt), fuskbacon (stekt) och stora vita bönor med någon dressing? Det behövs helt klart mer, men jag vet inte riktigt vad. Det är just kombon svartkål & låtsasbacon jag är peppad på, men jag vill inte lösa det hela med min go-to (pasta med gräddig sås).
 
Vad mer kan jag ha i en slags varm sallad-ish där basen är svartkål (stekt), fuskbacon (stekt) och stora vita bönor med någon dressing? Det behövs helt klart mer, men jag vet inte riktigt vad. Det är just kombon svartkål & låtsasbacon jag är peppad på, men jag vill inte lösa det hela med min go-to (pasta med gräddig sås).
Rödlök och kapris?
Älskar kapris.. 😅
 
Vad mer kan jag ha i en slags varm sallad-ish där basen är svartkål (stekt), fuskbacon (stekt) och stora vita bönor med någon dressing? Det behövs helt klart mer, men jag vet inte riktigt vad. Det är just kombon svartkål & låtsasbacon jag är peppad på, men jag vill inte lösa det hela med min go-to (pasta med gräddig sås).
Rotfrukter? Beroende på dressing. Rödbeta, palsternacka, potatis?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 427
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 644
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 709
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp