Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Vad mer kan jag ha i en slags varm sallad-ish där basen är svartkål (stekt), fuskbacon (stekt) och stora vita bönor med någon dressing? Det behövs helt klart mer, men jag vet inte riktigt vad. Det är just kombon svartkål & låtsasbacon jag är peppad på, men jag vill inte lösa det hela med min go-to (pasta med gräddig sås).
Championer, klyftad ungspotatis eller bara nypotatis med vinegrätt.
 
Vad mer kan jag ha i en slags varm sallad-ish där basen är svartkål (stekt), fuskbacon (stekt) och stora vita bönor med någon dressing? Det behövs helt klart mer, men jag vet inte riktigt vad. Det är just kombon svartkål & låtsasbacon jag är peppad på, men jag vill inte lösa det hela med min go-to (pasta med gräddig sås).
Mathavre? Vänd ner i det stekta strax innan det är färdigt.
 
Omnomnom!
20220519_174430.jpg
 
Rödlök och kapris?
Älskar kapris.. 😅

Rotfrukter? Beroende på dressing. Rödbeta, palsternacka, potatis?

Championer, klyftad ungspotatis eller bara nypotatis med vinegrätt.

Mathavre? Vänd ner i det stekta strax innan det är färdigt.

Tack för alla tips! Såhär blev den ☺️ Kommer testa lite fler variationer på den och finslipa lite, men redan rätt god!
IMG_0971.jpg
 
Det är så himla gott! Jag brukar dock vara för slö, tycker det tar så lång tid :D
Fast att göra egna tar ju knappt längre tid än att tillaga de man köper frysta? Skiva, skölja och slänga i en ugnsform med lite olja. Salt och peppar (och kanske någon mer krydda om man vill). Men SÅ mycket godare.... :)
 
Fast att göra egna tar ju knappt längre tid än att tillaga de man köper frysta? Skiva, skölja och slänga i en ugnsform med lite olja. Salt och peppar (och kanske någon mer krydda om man vill). Men SÅ mycket godare.... :)

Nä jag vet, jag köper aldrig frysta heller! Men jag tycker 15-20 min är lång tid 😬
 
Efter en dryg vecka med riktig skräpmat (nutella direkt ur burken...) är jag nu omåttligt sugen på rätter med mycket grönsaker. Typ grönsaksgrytor eller i ugn eller så. Har ni några roliga lite ovanliga recept som jag kan testa?
 
Hoppas att det är ok att fråga i denna tråd. Färdiga falafel att köpa i matbutik, vilket märke rekommenderas och hur är dom? Torra, saftiga?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 233
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 249
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 273
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 681
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp