Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Vad hade ni haft i pastasås för att ge lite mer fyllighet i smaken? Det ska ersätta smaken av pancetta men som protein i tänkte jag ha quornbitar, men de ger ju inte så mycket umamismak. I övrigt innehåller såsen broccoli, creme fraîche, tomatpuré, kryddor. Så ganska mild och platt smak just nu.
Kanske lite lite rökt paprikapulver? Tar lätt över dock men litegrann är gott.

Annars tänker jag sån umami-buljongtärning!
 
Det pleven pasta med svamp, broccolini, plommontomater och rödlök som stekte i riklig mängd olja, blandat med salt, peppar och citron


20230317_195834.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 944
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 248
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 163
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 647
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp