Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

20230324_163512.jpg
 
Blev vegetarisk lunch idag. Vit "pizza" gjorde det enkelt för mig med naan bröd, färskost, skivad zucchini, stora flak av parmesan, svart peppar, timjan och honung + rostade solros frön. Blev mkt bra, kom på att jag har en ny mynta planta på balkongen så kan hända det blir samma lunch imorgon.... med ett litet tillägg 😁🌱

DSC_2004.JPG
 
Jag gjorde Camilla Hamids veganska fudge brownies i helgen, det var mycket torrare konsistens på smeten (som ett blött bröd) och så hade jag i krossad choklad från den chokladen jag hade till "fudge".
Jag hade även i socker i "fudgen", det stod mörkchoklad och den jag köpte var helt osötad så hade inte funkat utan socker i.
Den blev helt klart godare när det stått till sig i kylen 24h.
 
Vegoinspiration sökes! Jag vill göra rotmos, men vad ska jag ha till? Helst inte något fejkkött (då hade ju vegokorv varit ett bra alternativ). Rökt tofu kanske? Men vilken sort? Eller något helt annat?
 
Vegoinspiration sökes! Jag vill göra rotmos, men vad ska jag ha till? Helst inte något fejkkött (då hade ju vegokorv varit ett bra alternativ). Rökt tofu kanske? Men vilken sort? Eller något helt annat?
Stekt rökt tofu är så gott, det skulle jag haft till. Åt det i veckan till raggmunkar.
 
Blev så nöjd med tofu' n att jag måste visa för någon. Tur den här tråden finns :laugh:

Blandade tofu med potatismjöl, stekte, på med krydda+panering, stekte igen tillsammans med några skedar bbq och avslutade med mer panering och muschroom-soy-sauce. Så gott, börjar likna tofun chopchop hade under en period :d
 

Bifogade filer

  • 20230628_183107.jpg
    20230628_183107.jpg
    214,9 KB · Visningar: 45
Jag ska äntligen prova Jackfruit!!! Spänningen går att ta på! Fredag smäller det :laugh:
Inser att jag inte skrev om detta innan jag försvann på semester utan täckning :banghead:

Hur som, nej jackfruit är tyvärr inget jag kommer att köpa igen om det inte är på restaurang som inriktat sig på det, för slemmigt för mig och trådigheten som jag hade hoppas skulle bli som pulled pork typ var inte så bra alls tyvärr. :down:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 428
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 648
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 709
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp