Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Pizzerian hade frågat mamma "om det var pepps pizza" 😂 jag har inte så varierad smak.
20211126_152114.jpg
 
Testade quorns veganska nuggets idag. Har ätit bättre faktiskt, de var väldigt kompakta, nästan lite sega. Näringssammansattningen lämnar en del att önska, plus då plastförpackning och dyrt... Nä, jag håller mig nog till Hälsans Kök (eller vilka det nu var som gjorde veganska).
 
Det har öppnat en ny restaurang typ granne med mig. Som har flera veganska alternativ och det är man verkligen inte bortskämd med här! Dålig bild men det där är en vansinnigt god sallad jag åt som förrätt (tog take away så ej deras uppläggning 😅) och sen tog jag en morotscarbonara som också var god men inte lika wow. Detta var igår men skulle käka med samma sällskap idag (som lagar icke vegansk mat) så köpte med sallad idag också. Kommer bli stammis där 🙈😅.
 

Bifogade filer

  • DSC_3305.JPG
    DSC_3305.JPG
    164,2 KB · Visningar: 48
Jag har noll inspiration till mat just nu. Gjorde en massa pytt i panna i veckan som jag ätit av, men är nu less på den och tänkt lägga resterna i frysen och laga något annat.

Har funderat på soppa, har ni tips på någon god soppa?
Vegansk såklart. 🙂
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 433
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 691
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 710
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Strejk
  • Snorklingstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp