Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Lunch:

20211013_105908.jpg
 
Vad finns det för milda vegopålägg som passar till knäckemacka och yoghurt? Äter just nu vegoost varje morgon men den är inte särskilt nyttig. Tartex är på gränsen till för mycket smak tycker jag, det ska vara något milt till yoghurten och müslin som smakar mycket. Helst något som det går att ha inlagd gurka på och som kommer i färdig förpackning, men jag kan tänka mig att tumma på de två sista om det är gott :D
 
Vad finns det för milda vegopålägg som passar till knäckemacka och yoghurt? Äter just nu vegoost varje morgon men den är inte särskilt nyttig. Tartex är på gränsen till för mycket smak tycker jag, det ska vara något milt till yoghurten och müslin som smakar mycket. Helst något som det går att ha inlagd gurka på och som kommer i färdig förpackning, men jag kan tänka mig att tumma på de två sista om det är gott :D

Tror @Malibu_Stacy testat en del olika?
Spontant tänker jag pastej!
 
Vad finns det för milda vegopålägg som passar till knäckemacka och yoghurt? Äter just nu vegoost varje morgon men den är inte särskilt nyttig. Tartex är på gränsen till för mycket smak tycker jag, det ska vara något milt till yoghurten och müslin som smakar mycket. Helst något som det går att ha inlagd gurka på och som kommer i färdig förpackning, men jag kan tänka mig att tumma på de två sista om det är gott :D
Jag tänker definitivt också pastej. Tycker pastejkökets vegetariska pastej (som är vegansk:up:) är god!
 
Vad finns det för milda vegopålägg som passar till knäckemacka och yoghurt? Äter just nu vegoost varje morgon men den är inte särskilt nyttig. Tartex är på gränsen till för mycket smak tycker jag, det ska vara något milt till yoghurten och müslin som smakar mycket. Helst något som det går att ha inlagd gurka på och som kommer i färdig förpackning, men jag kan tänka mig att tumma på de två sista om det är gott :D
Solrosfröpastej? Jag hade ett recept från början men nu brukar jag höfta. ca 2 dl Solrosfrön( eller 1 dl solrosfrö, 0,5 dl mandel och 0,5 dl sesamfrön), 1-2 tsk äppelcidervinäger, ett hörn av en buljongtärning smulad, 1-2 msk tomatpure, 1/2 dl dill om du har, olja eller vatten beroende på hur kaloririk du vill ha den. Mixa till den blir lämplig konsistens jag brukar vilja ha så det är lite bitar i. Äts med smörgåsgurka.

Kikärtspastej, stek röd lök och vitlök med kikärtor i en stekpanna, krydda med lite kanel, rivet citronskal och salt. Mixa med lite extra olja och kanske lite citronsaft (smaka av) äts också med smörgåsgurka.

Recepten kommer från gott och grönt som var en vegetarisk tidning som fanns för hundra år sedan när jag flyttat hemifrån och blivit vego, många av recepten har blivit mina standard rätter :D.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 277
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 249
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 312
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 685
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp