Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Favorit i repris här ikväll! Hade ju ingredienser kvar. Idag med en klick lätt turkisk yoghurt till :d
 

Bifogade filer

  • 20190128_195128.jpg
    20190128_195128.jpg
    177,6 KB · Visningar: 32
Bakispizza från igår till lunch.

Och 2 falafelrullar till middag :)

Imorgon ska jag försöka åka och storhandla och göra stroganoff och min bönchili!
 
Idag blev det någon slags sallad till middag. Fullkornsris, majs, paprika och eda er-bönor. Till det stekte jag champinjoner i Massa vitlök, kastade ned ett par quorn-bitar och en skvätt teriyaki-sås. Riktigt gott!
 

Bifogade filer

  • IMG_20190129_194759_817.jpg
    IMG_20190129_194759_817.jpg
    277,7 KB · Visningar: 15
Kul med inspiration och kul att se om det blir det man planerar eller något annat!

Jag har inte tänkt gå och handla imorgon, så blir nog något av vad jag har hemma. Fast jag har rätt mkt nu, mer än vad jag brukar ha :). Det blev 2 biffar extra idag, så blir dem till antingen lunch eller middag iaf tror jag. Med samma tillbehör tror jag. O så kanske fylld paprika till andra målet! Det var länge sen och är gott! Och jag har paneer och lök och så kanske t ex ris att ha i... får se! :) Känns kul med matlagning igen just nu! :bump:

Till frukost har jag förberett over night oats som det ju så coolt ska heta :p. Funderar på att steka biffar av den, har jag aldrig provat! Egenplockade blåbär och så yoghurt till. :)
 
Jag köpte ingredienser till en butternutpumpasoppa med kokosmjölk förra helgen, men har ångrat mig då jag tycker det blir rätt kvalmigt med kokosmjölk i mixad soppa. Någon som har annat tips för pumpan?
Jag tycker också det blir för sött med kokosmjölk i pumpasoppa, rekommenderar grönsaksbuljong istället. För krämigare soppa tar en mindre buljong helt enkelt, eller låter vätskan koka bort. Jag brukar löpa amok med kryddor med lite sting i också - färsk ingefära, citrongräs, mycket vitlök, chili osv. Butternut är min favoritpumpa! :d
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 134
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
521
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 408
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 441
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp