Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Detta är min normala nivå av matlagning 😁
Morotsbollar, pasta, kebabsås och grönsaker.
Galet gott dessutom 😍
20181119_133755.jpg
 
Jag minns inte riktigt hur jag brukat göra, har gjort på flera olika sätt, men problemet har varit att de inte blivit stekta liksom, inte hängt ihop utan blivit gröt^^. Men tror det kan ha haft att göra med pannan också, att den inte var "inbränd" då :). Får prova nu :).
Jag tycker sojamjöl eller sojamjölk brukar göra att de hänger ihop bra, då behöver man inte ersätta ägg.
 
Brukar sällan posta bilder för tycker aldrig min mat ser lika god ut som andras :o. Men tycker det ju är roligare att läsa andras inlägg om det finns bild med :). Här är gårdagens bönpasta med sås på egengjord havremjölk, tomater, broccoli och blomkål.
 

Bifogade filer

  • DSC_1066.JPG
    DSC_1066.JPG
    131,3 KB · Visningar: 40
Soppa och glutenfria pannkakor (gjorda på bovete och fiberhusk).

Letar efter snabb, lättlagad och god glutenfri mat. Förut åt jag gärna pasta på längden och tvären... och när det inte var pasta blev det matvete. Vill inte ersätta med glutenfritt rakt av, utan gärna hitta andra, naturligt glutenfria, ingredienser. Vad har ni för tips?
 
Soppa och glutenfria pannkakor (gjorda på bovete och fiberhusk).

Letar efter snabb, lättlagad och god glutenfri mat. Förut åt jag gärna pasta på längden och tvären... och när det inte var pasta blev det matvete. Vill inte ersätta med glutenfritt rakt av, utan gärna hitta andra, naturligt glutenfria, ingredienser. Vad har ni för tips?
Vet inte riktigt vad du menar med naturligt glutenfritt, men finns ju massor av olika sorters bönpasta numera? Och bovetepasta.
 
Vet inte riktigt vad du menar med naturligt glutenfritt, men finns ju massor av olika sorters bönpasta numera? Och bovetepasta.
Bovetepasta har jag inte sett, ska kolla! Tack för tipset ☺
Bönpasta har jag provat en sort, behöver övertala mig själv att prova fler 😛 men förvånansvärt många väl- och linspastor innehåller vete.
 
Bovetepasta har jag inte sett, ska kolla! Tack för tipset ☺
Bönpasta har jag provat en sort, behöver övertala mig själv att prova fler 😛 men förvånansvärt många väl- och linspastor innehåller vete.
Var tvungen att kolla de förpackningar jag har hemma och ingen innehåller vete, en innehåller spår av gluten. Quinoa då?

Vilken bönpasta har du testat?
 
Var tvungen att kolla de förpackningar jag har hemma och ingen innehåller vete, en innehåller spår av gluten. Quinoa då?

Vilken bönpasta har du testat?
Quinoa äter jag och gillar. Tar ofta det där jag tidigare använde matvete, helt ok tror mest jag behöver vänja mig.
Har Risentas fusilli av majs, ärter och linser hemma, ingen ny favorit. Kommer inte ihåg märket på bönpastan (är slut) men har för mig att den var mörk?
Känner mig som en gnällig treåring men det är svårt att byta mat tycker jag. I varje fall när det inte är frivilligt. Var mycket lättare att utesluta kött ☺
 
Quinoa äter jag och gillar. Tar ofta det där jag tidigare använde matvete, helt ok tror mest jag behöver vänja mig.
Har Risentas fusilli av majs, ärter och linser hemma, ingen ny favorit. Kommer inte ihåg märket på bönpastan (är slut) men har för mig att den var mörk?
Känner mig som en gnällig treåring men det är svårt att byta mat tycker jag. I varje fall när det inte är frivilligt. Var mycket lättare att utesluta kött ☺
Jag har denna bönpastan, har bjudit blandkostare på den flera gånger och alla har gillat den (säger de iaf :D men ett par köpte hem den själva sen).
 

Bifogade filer

  • DSC_1074.JPG
    DSC_1074.JPG
    161,1 KB · Visningar: 47
Soppa och glutenfria pannkakor (gjorda på bovete och fiberhusk).

Letar efter snabb, lättlagad och god glutenfri mat. Förut åt jag gärna pasta på längden och tvären... och när det inte var pasta blev det matvete. Vill inte ersätta med glutenfritt rakt av, utan gärna hitta andra, naturligt glutenfria, ingredienser. Vad har ni för tips?

Matsmart har en helt ok eko pasta som är baserad på majs.
Go green har en pasta eko som är baserad på kikärtor och bönor av olika slag, den gillar jag!
Sedan finns det en färsk pasta Paulo Roberto som är god, bandspaghetti.

Sedan har du quinoa, hirs, bovetekärnor, kål, blomkål, broccoli, pumpa, rotfrukter osv. Ugnsbakad majrova med vitlök och smör är en hit! Rödbetor med dragon och feta en annan, alternativt getost!

Är du bara ute efter att kunna äta med sås, pressad potatis, riven blomkål osv.
 
Matsmart har en helt ok eko pasta som är baserad på majs.
Go green har en pasta eko som är baserad på kikärtor och bönor av olika slag, den gillar jag!
Sedan finns det en färsk pasta Paulo Roberto som är god, bandspaghetti.

Sedan har du quinoa, hirs, bovetekärnor, kål, blomkål, broccoli, pumpa, rotfrukter osv. Ugnsbakad majrova med vitlök och smör är en hit! Rödbetor med dragon och feta en annan, alternativt getost!

Är du bara ute efter att kunna äta med sås, pressad potatis, riven blomkål osv.

Tack för många bra tips att testa!!
 
Dagens lunch blev bulgut med (färdigköpta) falafel. Majs, gurka och morot till. Till efterrätt fick ungarna milkshakes gjorda på banan, Alpro soja vanilj, dadlar, hallon, blåbär och lite strössel. :d
 
Jag köpte en förpackning med tre olika ostar igår då den var nedsatt i pris och cyklade hem till en kompis och hade lite ostmys. Gick inte åt så mycket ost dock, så kvällens middag blev ost och kaki :).
 
Här blev det stekt felix falafel, med mathavre och en snabb tomatsås idag. Varmt, snabbt och smidigt.

Hittade ett görfint sushiställe med en massa veganvarianter idag också, tack vare kollegan som drog med mig dit. :heart
 
Igår (klockan är ju över tolv:p) åt jag på Pinchos för första gången! Jag gillade det! Jag anser mig vara svår att göra nöjd när jag äter eller fikar ute, men detta gillade jag! Diggar verkligen konceptet med flera små, billiga rätter som man tar så få eller många man vill av. Perfekt när man inte är så stor i maten och/eller gillar att själv pussla ihop sin måltid! + kul inredning, jag visste inte att det var cirkustema på dessa ställen.

Jag åt kantarellsoppa, chevre och rödbetor samt vitlöksfrästa champinjoner. :d
 
Jag käkade på restaurang ikväll. Supergod galette. Som en del av er säkert vet har jag emetofobi och har därför varit jätterädd för att äta mat jag inte tillagat själv, i flera år vågade jag inte äta på restaurang överhuvudtaget. Sen ett par år tillbaka har jag ätit ute ibland men med viss ångest. Noterade lite överraskat att jag kände mig helt lugn innan, medan vi var där och även nu efteråt. Några tankar bara precis när vi kom som jag motade bort, men inte alls på ångest nivå. Så jävla skönt.
 

Bifogade filer

  • DSC_1086.JPG
    DSC_1086.JPG
    256,4 KB · Visningar: 29

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 132
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
515
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 385
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp