Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Spännande, har varit nyfiken på att testa det själv, men kanske ett annat recept då?

Vet verkligen inte, jag har själv läst flera och trodde benhårt att detta var det bästa - det kanske det är också, som sagt följde jag inte receptet på lagen. Dels hade jag inte alla ingredienser, och dels testade jag att göra en variant på den, med äppelcidervinäger som det står, och det luktade så vidrigt att jag gjorde en ny/annan. :laugh: Det kanske hade blivit bättre i slutändan?
Fast det är gott alltså, bara mindre effekt av noriarken än jag trott. Eller så smakade jag för tidigt! :) Det är väldigt kul i alla fall, jag kommer att prova igen.
 
Min kvällsmat idag :). Fast tyvärr var brödet smaklöst, får prova en annan sort. Fick tips om Maxis egna vörtbröd. Nån som provat? Eller annat tips?
 

Bifogade filer

  • 20181217_190113.jpg
    20181217_190113.jpg
    256,4 KB · Visningar: 59
Idag provade jag den veganska (frysta) grönsakspizzan från Valsoia, dock tweakade jag den efter tycke och smak och därmed var den inte vegansk längre. Adderade majs, oliver och ett lager icke-vegansk ost :o den blev hur god som helst, och jag tror nog att den hade funkat utan det extra lagret ost.
 
Har plockat fram en färdigköpt kikärtsgryta, modell helkonserv i påsförpackning.
På instruktionerna står det att värm men låt den inte koka upp :cautious:
VARFÖR får en kikärtsgryta med blandade grönsaker och inget jag finner anmärkningsvärt i ingrediensförteckningen inte koka upp efter man tar den ur förpackningen och innan den ska ätas? :confused:
Och vad händer om den skulle göra det? :nailbiting: Kan någon hjälpa mig med en förklaring...
 
Har plockat fram en färdigköpt kikärtsgryta, modell helkonserv i påsförpackning.
På instruktionerna står det att värm men låt den inte koka upp :cautious:
VARFÖR får en kikärtsgryta med blandade grönsaker och inget jag finner anmärkningsvärt i ingrediensförteckningen inte koka upp efter man tar den ur förpackningen och innan den ska ätas? :confused:
Och vad händer om den skulle göra det? :nailbiting: Kan någon hjälpa mig med en förklaring...
Vilken är det? Är väl bara en smakgrej antar jag.
 
Skulle just påminna dig om att du glömt själva falafeln, när jag såg dem nere till höger. De var så små och ljusa att de liksom smälte in i resten:D

Ps Avundas dig som kan äta rå lök. Min mage dör knall fall om jag försöker.

Haha, ja, jag såg dom knappt själv :D kunde nog varit inne en stund till.

Åh, vad jobbigt :( jag älskar verkligen rå lök!
 
Slog på stort med en vegansk kikärtspizza i måndags (blev jättegod! Känner mig dock tveksam till om veganost fyller någon funktion i matlagning egentligen?)
IMG_6859.JPG

Men sen resten av veckan har jag haft noll energi till matlagning och bara ätit diverse hel- och halvfabrikat. Idag blev det pulversoppa med våffelmacka, lite marinerade grönsaker och en halv avokado till middag. Till efterrätt blev det dadlar med cocoa nibs i. Herregud så skönt att slippa matlagning, synd jag måste ta mig i kragen nu och börja stå vid spisen igen :down:
 
Slog på stort med en vegansk kikärtspizza i måndags (blev jättegod! Känner mig dock tveksam till om veganost fyller någon funktion i matlagning egentligen?)
Visa bifogad fil 22848
Men sen resten av veckan har jag haft noll energi till matlagning och bara ätit diverse hel- och halvfabrikat. Idag blev det pulversoppa med våffelmacka, lite marinerade grönsaker och en halv avokado till middag. Till efterrätt blev det dadlar med cocoa nibs i. Herregud så skönt att slippa matlagning, synd jag måste ta mig i kragen nu och börja stå vid spisen igen :down:
Vilken ost är det? Ser inte ut att smälta?
 
Jag åt typ varma mackor till middag. Mackor + påmackan + pesto + tomat + "mozzarella" + örtsalt. Går i perioder vad jag äter och just nu är det pesto som gäller. Åt iaf rödkål och bönor till.
 
Vilken ost är det? Ser inte ut att smälta?
Violife, och nej, den smälte inte alls :( Har alltid gjort pizza utan ost innan, och kommer nog fortsätta med det. Men när jag hade den i våffelmackan smälte den dock :up:
Men mest känner jag mig tveksam till veganost för att det inte verkar tillföra så mycket näringsmässigt...
 
Violife, och nej, den smälte inte alls :( Har alltid gjort pizza utan ost innan, och kommer nog fortsätta med det. Men när jag hade den i våffelmackan smälte den dock :up:
Men mest känner jag mig tveksam till veganost för att det inte verkar tillföra så mycket näringsmässigt...
Ja, näringsmässigt är det ju ingen höjdare (undantaget cashewost och sånt då). Jag brukar sällan köpa det för det känns lite som att kasta pengar i sjön. När jag köper det är det för att jag verkligen är sugen på nåt ostigt. Köper ost typ lika ofta/sällan som jag köper choklad liksom.

Mozzarellan smälte jättefint :love:, fast vet inte om smaken var så fantastisk. Med pesto och tomat smakade det jävligt gott iaf.
 
Ja, näringsmässigt är det ju ingen höjdare (undantaget cashewost och sånt då). Jag brukar sällan köpa det för det känns lite som att kasta pengar i sjön. När jag köper det är det för att jag verkligen är sugen på nåt ostigt. Köper ost typ lika ofta/sällan som jag köper choklad liksom.

Mozzarellan smälte jättefint :love:, fast vet inte om smaken var så fantastisk. Med pesto och tomat smakade det jävligt gott iaf.
Jag är ju både mölk- och nötallergiker så alla ostar som gör skäl för sina kalorier går bort för mig :cry:
Kom på att jag faktiskt testat mozarisella på pizza förut, och den smälte fint! Men smakade inte så mycket...
Ja, köper också ostar väldigt sällan, men choklad måste jag ha min dagliga dos av! :o
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 132
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
512
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 367
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 434
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp