Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Oh, gott! Om den fortfarande smakar majonäs så hade jag börjat ta i mer av allt.

Det smakar inte så mycket majonnäs längre, bara känslan av att något saknas. Kan nog vara pepparrot som behövs lite extra (men givetvis är den slut :rage:). Det är inte äckligt nu, tvärtom! Men något saknas som sagt.

I vilken disk finns tångkaviar?
Hos oss finns det ihop med sill och vanlig kaviar på burk.
 
Det smakar inte så mycket majonnäs längre, bara känslan av att något saknas. Kan nog vara pepparrot som behövs lite extra (men givetvis är den slut :rage:). Det är inte äckligt nu, tvärtom! Men något saknas som sagt.


Hos oss finns det ihop med sill och vanlig kaviar på burk.
Lite cayenpeppar?
 
I vilken disk finns tångkaviar?
Och hos mig stod den vid tofun och övriga vegetariska kylvaror :)

Kl
Anekdot om tångkaviar: min lillebror har alltid varit otroligt skeptisk till vegetariskt. Lite ”ugg ugg kött” liksom, även om det blivit bättre på senare år. Farsan köpte en burk tångkaviar till mig/den enda vegetarianen i julas, den gick bordet runt och de flesta av oss var väl inte särskilt imponerade. Utom brorsan. Han var helt lyrisk! Åt nästan hela burken själv till julbordet och när vi handlade nån vecka efter köpte han fyra burkar på en gång. :laugh: Tydligen bland det godaste han ätit.
 
Kors i taket, idag tog jag mig i kragen o gjorde min indiska gryta, nam nam nam!
 

Bifogade filer

  • 20190114_185506.jpg
    20190114_185506.jpg
    242,9 KB · Visningar: 45
Gjorde vegetarisk Shepards Pie ikväll på Anamma färs, svamp, morötter och zucchini med vitlök, chili, krossade tomater och en skvätt matlagningsgrädde, toppade med lite mozarella och sen på med 50/50 blomkål/potatismos ovanpå. Så jädra gott! Och man får äta massor för sina kalorier haha!
 
Blev en linssoppa/gryta idag. Hade en halv tetra med krossade tomater som var kvar sen tidigare. Röda linser, lök, morötter och potatis. Med rökt paprika, sambal, lagerblad och lite vin blev det riktigt gott.
 
På söndag ska jag eventuellt laga middag tsm med min dejt, det blir andra dejten. :) Har ni några mumsiga förslag? Han är inte vegetarian, men väldigt öppen för vegomat och att prova nytt säger han :).
 
Jag gjorde lite snabb och enkel gratäng igår:) en burk creme fraiche och en burk paprika chili creme fraiche och några quorn filéer tillsammans i ugnen och ris till :). Enklaste som finns och väldigt gott ^_^
 
På söndag ska jag eventuellt laga middag tsm med min dejt, det blir andra dejten. :) Har ni några mumsiga förslag? Han är inte vegetarian, men väldigt öppen för vegomat och att prova nytt säger han :).
Grytor är himla bra tycker jag, man kan preppa tillsammans och hacka grönsaker och sen är det så jädra gott nu när det är kallt ute :) Dessutom bästa matlådorna haha. Eller lasagne! (Ska sluta tjata om lasagne när det slutar vara så jäkla gott!)
 
Grytor är himla bra tycker jag, man kan preppa tillsammans och hacka grönsaker och sen är det så jädra gott nu när det är kallt ute :) Dessutom bästa matlådorna haha. Eller lasagne! (Ska sluta tjata om lasagne när det slutar vara så jäkla gott!)

Tack för tipset, ja håller med om att grytor är bra laga-tillsammans-mat :).
Funderar annars på hemmagjord pizza där jag bakar degen i förväg o så har man på vad man vill ha o kan göra sallad till. Eller portabelloburgare, det var länge sen nu och är ju så gott!
Lasagne var också ett bra förslag, det kommer jag ju aldrig till skott att laga till bara mig själv...
Jag tror nog vi kommer laga tillsammans iaf, det finns ju ändå inga jätteroliga middagsställen här, så. Och vi har ju setts en gång tidigare iaf :).

Jag åt nyss mellis, nam nam;
 

Bifogade filer

  • 20190115_160815.jpg
    20190115_160815.jpg
    144,8 KB · Visningar: 30
Undertians grönkålspasta har helt klart blivit en favorit! Idag med solros och sesam, kokosgrädde, extralagrad herrgård i såsen.

Har grönkål, palsternacka, majrova och lite annat på balkongen i en frigolitlåda. Håller så bra! Helt annat än kylskåpet. Bara ett litet tips! (Obs ej potatis, den gillar inte under 6 grader).
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 126
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 352
Senast: Grazing
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp